• Ell

"SwaddleMe" - filt att linda bebis med. Nån som provat?

Hittade en sida med en filt/sovpåse som heter SwaddleMe från www.litenochjunior.se. Minns när sonen var spädis och vaknade ideligen av att han vevade till med armarna och väckte sig själv. Nån som provat denna variant av att linda bebben? Det verkar mysigt att göra såhär och ser inte obehagligt ut för barnet alls.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Busfrö i magen BF 18 oktober ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden "SwaddleMe" - filt att linda bebis med. Nån som provat?
  • Vivs

Jag köpte en sån i USA till min dotter men använde den bara ett par gånger. Hon gillade inte att jag stoppade in hennes armar och sprattlade sig loss hela tiden. Jag köpte en grobag som hon sov gott i istället. Kanske testar swaddeln på nästkommande bebis, kanske gillar den mer. Håller med om att det ser ju supermysigt ut

• Suri

Jag har köpt två till min ofödda bebis. Dottern gillade att bli omstoppat/inlindad ordentligt, men då hande jag bara en vanlig filt. Är nyfiken på hur lillen kommer att tycka. Jag tycker också att det ser mysigt ut. De är jättepopulära i USA.

• Ell

Men borde man egentligen inte kunna använda en vanlig filt som man stoppar om dem med? När de är såpass stora att de kan ta loss sig själva är ju ändå vitsen borta, då sover de ju oftast bra ändå och reflexen att vifta med armarna är borta. Eller är det nån mer finess med dem som jag missar?

• Suri

Nej, du kan använda en vanlig filt. Det gjorde jag med dottern.  Men det blir lätt varmt, här är det ju bara ett lager, fast bebis är omsvept.  Sedan säter man fast änden med kardborreband så det blir ju mer hållbart och det är hål i ryggen/mellan benen så de ska kunna stitta i bilbarnstolen och vara inlindade.

• Ell

Tack Suri för smarta länken!

Svar på tråden "SwaddleMe" - filt att linda bebis med. Nån som provat?