• Anonym (när bim)

hur räkna ut bim

om man hade äl den 9 e juni när ska man ha bim då. om man har en kurva på 28 dagar  är dålig på att räkna ut sådant. jag är anonym pga ingen här ska veta att vi försöker om det skiter sig

• Svar på tråden hur räkna ut bim
  • Ziitoo

Då har du BIM två veckor efter 9:onde juni, dvs runt 23:e?

• Ziitoo
    Anonym skrev 2008-06-13 08:37:58 följande:
    VAD är bim???
    Det betyder beräknad icke mens, och om du håller pilen över ord som är markerade som just BIM så ser du vad det betyder.
  • Annaloo

Det beror på hur långt du brukar ha mellan äl och bim... Men om du har en cykel på 28 dagar, så är bim 28 dagar efter förra mensen började...

*** v33 ***
  • Flickan Gud Glömde

Men när hade du senaste mensen? Annars är det svårt att räkna ut.
    Eftersom lutfas kan variera från kvinna till kvinna!

Använd google.se
  • Anonym
    Ziitoo skrev 2008-06-13 08:45:15 följande:
    Det betyder beräknad icke mens, och om du håller pilen över ord som är markerade som just BIM så ser du vad det betyder.
    Men oj vad fiffigt! Tack så mycket! Har just undrat varför vissa ord är markerade på det viset, nu vet jag!
  • Ziitoo
    Anonym skrev 2008-06-13 08:52:21 följande:
    Men oj vad fiffigt! Tack så mycket! Har just undrat varför vissa ord är markerade på det viset, nu vet jag!
  • Anonym (när bim)
    Mrs Vasic skrev 2008-06-13 08:48:18 följande:
    Men när hade du senaste mensen? Annars är det svårt att räkna ut.Eftersom lutfas kan variera från kvinna till kvinna!
    jag har en kurva på 28 dagar som jag skev med äl den 9e och senaste mensen den 26e
  • Anonym
    Anonym (när bim) skrev 2008-06-13 09:20:35 följande:
    jag har en kurva på 28 dagar som jag skev med äl den 9e och senaste mensen den 26e
    Ja men du kan ju ha 10 dagar mellan mens och Äl sen 18 dagar mellan ÄL och mens.
  • Anonym (när bim)
    Anonym skrev 2008-06-13 09:22:37 följande:
    Ja men du kan ju ha 10 dagar mellan mens och Äl sen 18 dagar mellan ÄL och mens.
    har haft äl test så jag vet att jag hade äl den 9e
  • Anonym
    Anonym (när bim) skrev 2008-06-13 09:23:45 följande:
    men då kan du räkna med att du har bim 14 dagar efter det! +/- någon dag kanske!
  • Anonym
    Anonym (när bim) skrev 2008-06-13 09:23:45 följande:
    Jo men när vi skulle räkna ut till dig så kunde du ju haft senaste mensen 31/5 och sen BIM 27e.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-13 09:31:16 följande:
    Jo men när vi skulle räkna ut till dig så kunde du ju haft senaste mensen 31/5 och sen BIM 27e.
    men det spelar väl ingen roll när sista mensen började? att veta ÄL är ju ÄNNU mer säkert än att utgå från sin cykel-medel-längd!

det är ju ÄL som styr cykeln! och efter ÄL så kommer mensen 14 dagar senare, +/- två dagar då kvinnan i regel har 12-16 dagars luthealfas!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-13 09:34:43 följande:
    men det spelar väl ingen roll när sista mensen började? att veta ÄL är ju ÄNNU mer säkert än att utgå från sin cykel-medel-längd!det är ju ÄL som styr cykeln! och efter ÄL så kommer mensen 14 dagar senare, +/- två dagar då kvinnan i regel har 12-16 dagars luthealfas!
    Ja det går att räkna om man tar för givet att hon har 14 dagar. Men jag har 18 dagar mellan ÄL o mens. och 10 dagar mellan mens och ÄL.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-13 09:36:08 följande:
    Ja det går att räkna om man tar för givet att hon har 14 dagar. Men jag har 18 dagar mellan ÄL o mens. och 10 dagar mellan mens och ÄL.
    en luthealfas på 18 dagar som du har tillhör ju inte vanligheten enligt info-artiklarna här på FL.

12-16 dagar är det vanligaste, och 14 dagar anses standard. varför inte utgå från standard tills dess att man vet annat?

TS: du kanske har skrivit upp när du haft ÄL tidigare samt när mensen kommit? då kan man lätt få reda på hur lång luthealfas just DU har, då den alltid är samma antal dagar!
  • Anonym (när bim)

undrar om jag kan testa på torsdag så man inte dricker och är gravid på midsommar

Svar på tråden hur räkna ut bim