vad göra med kassler .grädde ?
Vad kan man göra för middag på kassler och grädde?
Är sugen på kassler i krämig sås men har inga recept...
annanas ,har jag ingen men det finns färska tomater i kyl och lite olika grönsaker i frysen...
Vad kan man göra för middag på kassler och grädde?
Är sugen på kassler i krämig sås men har inga recept...
annanas ,har jag ingen men det finns färska tomater i kyl och lite olika grönsaker i frysen...
Har du chilisås hemma?
då kan du göra super tetro åttitalsmat med kassler i skivor, chilisås blandat med grädde som sås och ost på toppen...
hmmm gör en champinjonstuvning på grädden stek kassler och ha kokt potatis eller ris till
kokt potatis, stekt kassler och gräddsås och lite kokta grönsaker till
Stekt kassler med krämig svampsås och kokt färskpotatis
Minns när jag var liten att min farmor gjorde en god måltid.
Kassler i skivor
Koka ris
Häll riset i en form lägg kasslerbitar över riset. Ovanpå kasslern lägger du vit sparris sedan häller man grädde över.
Salta och peppra och strö riven ost över.
Eller så gör du den här:
www.recepten.se/recept/kassler_ris.html
Gjorde den igår och ett tips är att ha i mer chilisås, lite mindre majonnäs och inte ha så mycket ost på - blev lite jolmigt med all ost tyckte vi.
Kassler i grönpepparsås med potatis är grymtgott.
Detta är JÄTTEGOTT!!!
* lägg 4 tomathalvor och 8-12 skivor kassler i en ugnsform
* Blanda 2 1/2 dl grädde med 1 tsk potatismjöl, 1 pressad vitlöksklyfta, 1/2 dl finhackad persilja, 1/2 tsk salt, 1 krm vitpeppar och 1 dl riven ost.
* Häll blandningen över kasslern och sätt in i mitten i ugnen, 15 min på 225 grader.
* Servera med kokt ris
Skiva kasslern. Lägg skivorna omlott i en ugnsform.
Öppna en stor burk med champinjoner, skiva en stor lök. Fräs champinjoner och lök i en stekpanna. Häll på det sedan på kasslern. Häll på matgrädde ca 3-5dl beroende på hur mkt kassler du har. Strö över riven ost. Gratinera i ugnen tills osten fått färg.
Servera med ris.
Ugn:200grader
OJ! Glömde att det är gott att ha på ananasringar INNAN du häller på osten.
INGA KRYDDOR BEHÖVS! =)
Lycka till!
bumba-låter kanon med ananas till... måste testa detta nåndag...
Kall kassler, nypotatis och ananasgrädde.
Midsommarmums!
ENKELT:
stek kasslern i jättetunna skivor. stek på hög värme. salta o peppra.
när du stekt klart alla, häll i grädde i pannan, låt puttra ett par minuter. rör i botten på pannan så alla smaker kommer i såsen.
servera me potatis
en supergod sak som jag gör med kassler är att jag gör en paprikasås på 1-2 paprikor, lite citronsaft, grönsaksbuljong o grädde...reder den så den tjocknar lite. skär kassler i bitar. kokar lite ris som när det är färdigt blandas ihop i en ungsform med persilja o gräslök. lägg över kasslerbitarna o häll såsen över allt o lite ost ovanpå innan du gratinerar allt...blir krämigt o väldigt gott.
jag brukar skiva kassler och lägga i ugnsform krydda med vitpepper hälla på grädde strö över ost och in i ugnen i ca 15-20 min i 200 grader *enkelt*
Skiva kassler o lägg i ugnsform
Häll över en stor brk svamp.
blanda: grädde, 1 brk cr.fraiche, 1 tsk sambal oelek, vitlök o soya...häll det över
kassler o svamp, in i ugnen i ca 20 min....175-200 grader. Såååååå gott m färskpotatis o fräsch sallad till!
här finns ju en hel uppsjö av kasslerrätter..... jag testade den med ris å kassler i en form med ananas å riven ost... mumma för en honkatt... hihi