• Bellona

Vad betalar man en 15-årig hundvakt

Vi ska resa bort en helg och istället för att låta vår hund bo på pensionat som hon avskyr ska vi anlita granntjejen som är 15 år och utan sommarjobb. men vad är rimligt att betala för en helg.

• Svar på tråden Vad betalar man en 15-årig hundvakt
  • Bessi

pensionat tar väl ca 85:- om jag inte minns fel så när jag passade en hund fick jag 75:- för att de tskulle va lite billigare

• Bei Bei

Låter väldigt billigt.

Jag hade nog gett tjejen 500:-

Bessi skrev 2008-06-13 10:23:57 följande:
    pensionat tar väl ca 85:- om jag inte minns fel så när jag passade en hund fick jag 75:- för att de tskulle va lite billigare
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Killarna Larsson

Jag hade nog oxå gett ett fast pris, typ en femhundring..

Världens stoltaste morsa ! ! !
  • Lotusblomma

Bei Bei skrev 2008-06-13 10:25:21 följande:

Låter väldigt billigt. Jag hade nog gett tjejen 500:-
    Tycker med 75:- är för lite...på tok för lite

hade gett en femhundring jag med! Rakt av. Antar att hon kommer ge mat och rasta säkert 3 ggr per dag i hur många dagar?
  • UngMorsa

Jag ade nog också gett tjejen 500:-
    Det låter mer rimligt, för 75:- om dagen kan hon ju knappast ha någon glädje för pengarna.
    För 500:- kan hon åtminstone köpa sig något fint.

• Bessi

ne dom pengarna lönar sig ju mer om man har hunden nåra dagar som jag hade men det är nog mer uppskattat o få en 500 rakt ner i fickan:D

• Bellona

Tack för era svar! Det pensionat vi brukar anlita tar ca 100kr dygnet. Men är 500 rimligt för en 15-åring eller ska jag ge 350, man vill ju inte vara snål!

• Killarna Larsson
    Bellona skrev 2008-06-13 10:57:33 följande:
    Tack för era svar! Det pensionat vi brukar anlita tar ca 100kr dygnet. Men är 500 rimligt för en 15-åring eller ska jag ge 350, man vill ju inte vara snål!
    tycker 500 skulle bli bra... Allt e ju så dyrt nu för tiden..får inte mkt för pengarna i dagens läge..
    Världens stoltaste morsa ! ! !
  • Tecken
    Bellona skrev 2008-06-13 10:57:33 följande:
    Om du inte vill vara snål, och ha möjlighet att anlita 15-åringen igen: Ge 500kr.
  • JLS

Utan tvekan 500 kr minst.

Vårt lilla mirakel...♥ Bf 080621 ♥
Svar på tråden Vad betalar man en 15-årig hundvakt