• DestinationX

Bweik!! Kattkiss på sängen!!

Vi har precis köpt helt nya barnsängar med helt nya madrasser. Madrasskydd köpte jag också, fast jag har inte haft tid att lägga den på madrassen. Vad hände igår?? Katten har kissat på den nya madrassen!!!! AAAARRRGGGHHH!! Vad irriterad jag blev!!

Kan någon berätta mig hur jag kan städa madrassen?? Vilka produkter använder man? Hur gör man??

Tack!!

• Svar på tråden Bweik!! Kattkiss på sängen!!
  • Knytets mamma

Vad är det för madrass?
    Madrasser med skumgummi är bara att ta och skölja med vatten, skrubba med olivtvål. Funkar jättebra på kattkiss.
    Och skölja igen och igen och sedan krama ur som en tok. Om möjlighet finns så släng ut den på tork över torkvindan, annars låt den stå och torka i badrummet, vilket tar tid.

• IaOnDaFluff

Vi använder ättika i tvättmaskinen tillsammans med tvättmedel när våra katter kissat inne.. fungerar superbra, de rör inte platsen igen

Fast det är självklart olika från katt till katt, har inte fugnerat med min kompis katter.

• LaTjej

Jag använder Vanish. Spraya på, vänta och tork bort :) Har hänt olyckor i min soffa när katterna var nya här och Vanish gjorde susen

• Knytets mamma

Vad du än gör, så tvätta inte kattkiss med klorin. För då går de bara dit igen, an någon märklig anledning så gillar de visst klorindoft.

Svar på tråden Bweik!! Kattkiss på sängen!!