• miiha

Invagination eller annan magsmärta??

För två veckor sedan blev vi inlagda på Barn då vår son gallskrek i timmar utan att vi kunde hitta någon orsak. Han fick en stor dos Alvedon där och lyckades tillslut somna. När han vaknade var allt som vanligt igen, och vi blev hemskickade.

I går, precis två veckor senare, hände samma sak igen. Vi åkte in till Akuten igen, men väl där slutade han skrika (hade då gallskrikit i nittio minuter). Vi fick träffa en läkare som inte heller kunde förklara det, men han hade en teori om att det kunde röra sej om invagination.

Någon som har erfarenhet av det som vill dela med sej?

Han är, och har alltid varit, väldigt gasig i magen. Han får Minifom inför varje amning, men behöver ändå hjälp med att få ur gaserna. Det kan ta upp till 15-20 minuter att få honom att rapa, och varje eftermiddag/kväll hjälper vi honom att prutta genom att "pumpa" benen mot magen.
    Det är sällan han visar att gaserna gör ont, men han kan verka besvärad.

Det gör ju så ont att inte kunna hjälpa honom ordentligt, och mer maktlös än vid de två tillfällena har jag aldrig kännt mej..

♥ (¯`°?.¸ ♥ Milla 6/3-05 ♥¸.?°´¯) ♥ ♥ (¯`°?.¸ ♥ Mandus 12/4-08 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden Invagination eller annan magsmärta??
  • Alicia05sMamma

Stackars lilla Mandus. Fy så jobbigt.

Vad sa läkaren ? Fick ni inga råd om vad man kan göra ? Typ förebyggande ?

Hittade lite info på growingpeople.

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Cricko

Nämen stackars lille Mandus Aj, aj! Jag har tyvärr inte hört talas om det innan, så jag är inte till mycket hjälp. Jag hoppas att någon annan är till bättre hjälp och att ni får hjälp av sjukvården. Kram på er!

• Ninde81

Om det är invagination i tarmen så slutar han inte skrika..då komer de inte heller gaser..

Svar på tråden Invagination eller annan magsmärta??