• Suck och suck

Kan man dricka för mycket Proviva, tror ni?

Proviva är ju sån där dryck som har en massa nyttiga bakterier i sig och som jag främst druckit vid penicillinkurer. Men man kan dricka drycken annars va? Och i vilken mängd ungefär är lämpligt att dricka i så fall?

• Svar på tråden Kan man dricka för mycket Proviva, tror ni?
  • Krabbolina

ProViva fruktdryck
    ProViva fruktdryck, passar vid alla tillfällen under dagen. Ett bra alternativ som
    måltidsdryck eller som dryck
    när du fikar!
    Drick ett till två glas om dagen och upplev skillnaden. Lactobacillus plantarum 299v finns naturligt i våra magar.
    Ibland behövs ett extra tillskott för att vi skall må så bra som vi förtjänar.

• Suck och suck

Ett till två glas.
    På mitt eget paket står det mest reklam om den där Proviva aktiv för sportande typer, och den drycken ska inte en vanlig "ickeaktiv" person dricka. Då får vi för mycket kalorier.
    Tack upplysningen om originaldrycken.

Max två glas då!

• Krabbolina

jag kollade på provivas hemsida, men hittade bara det som jag klistrade in.
    Står inget om överkonsumtion men det är ganska mycket socker i proviva har jag för mej.

• lyckliga sagofén

det finns ju jättebra fil man kan äta om man vill undvika sockret. äter hälsofil (verums) eller A-fil varje dag.

• Metropolis Diana

Såvida det inte är Proviva Female du dricker. Den innehåller mycket järn och det vill man väl inte ha för mycket av??

• Krabbolina

Metropolis Diana skrev 2008-06-13 19:58:42 följande:

Såvida det inte är Proviva Female du dricker. Den innehåller mycket järn och det vill man väl inte ha för mycket av??
    så himla mycket järn innehåller den inte. Jag får dricka 900 g proviva female för att komma upp i den järnhalt som mina vitaminer innehåller.
    Däremot ska den kan kanske förbättra upptaget av järn tack vare Pro-viva bakterien.
  • Metropolis Diana

Ja det gör den ju, det har du rätt i. :D
    Miss av mig.

• Krabbolina

Metropolis Diana skrev 2008-06-13 20:06:57 följande:

Ja det gör den ju, det har du rätt i. :DMiss av mig.
    Det är lugnt!
  • Suck och suck

Järn blir man ju stenhård i magen av. Nä, jag håller mig till blocpudding. Mina värden brukar vara bra på allt, så jag brukar i allmänhet inte ta såna där tillskott och sånt.
    (Bra att man har en gammal ringrostig läkarräv som kollar alla värden rigoröst.)

• Krabbolina
    Suck och suck skrev 2008-06-14 20:00:10 följande:
    Järn blir man ju stenhård i magen av. Nä, jag håller mig till blocpudding. Mina värden brukar vara bra på allt, så jag brukar i allmänhet inte ta såna där tillskott och sånt.(Bra att man har en gammal ringrostig läkarräv som kollar alla värden rigoröst.)
    Men vanliga proviva är bra för magen!
  • Suck och suck

Jo, jag vet.
    Det behöver min struliga mage tror jag.
    Bakterier tack!

Svar på tråden Kan man dricka för mycket Proviva, tror ni?