• Excellence

Vad gör en beteendevetare??

Hej!
    Undrar som rubriken lyder J
    Jag vet att arbetsuppgifterna kan se väldigt varierande ut beroende på var man jobbar, men du som jobbar som beteendevetare, vad gör du för något på ditt arbete?

*Nyfiken*

• Svar på tråden Vad gör en beteendevetare??
  • Phia

Jag är utbildad beteendevetare och jobbar som studievägledare.
    Som beteendevetare kan man ju jobba inom så många områden och det är nog inte alltid att det automatiskt blir ens yrkestitel utan att det istället heter att man är handläggare, utredare, behandlingsassistent etc beroende på vad man jobbar med.

• Excellence
    Phia skrev 2008-06-15 13:45:29 följande:
    Jag är utbildad beteendevetare och jobbar som studievägledare. Som beteendevetare kan man ju jobba inom så många områden och det är nog inte alltid att det automatiskt blir ens yrkestitel utan att det istället heter att man är handläggare, utredare, behandlingsassistent etc beroende på vad man jobbar med.
    Jo, det är precis det jag säger, att variationen är så stor. Det är därför jag undrar vad själva arbetsuppgifterna är?
  • Phia

Ja, jag kan ju beskriva lite vad jag jobbar med då. Jag jobbar som studievägledare inom universitet både med program och fristående kurser inom beteendevetenskap. Mina arbetsuppgifter innebär vägledning, planering av studiegång, information om utbildningar och arbetsmarknad etc.

• Excellence

Intressant

Fler som vill delge..?

• miss Y

är sociolog, vilket blir en form av beteendevetare. hamnade på en gruppbostad som habiliteringspedagog. har sedan läst in magister i handikappsvetenskap...

som habiliteringspedagog hjälper man brukare i deras vardagliga liv + utvecklar kommunikationen som brukare använder.

Svar på tråden Vad gör en beteendevetare??