• Eppe

Hur ofta steriliserar ni era amningsnappar?

Det står i instruktionen till Medelas amningsnapp att man ska sterilisera den innan varje använding, vilket låter lite överamitiöst tycker jag, känns som om jag skulle få koka amningsnappar hela dagarna med tanke på hur ofta man ammar. Hur gör ni andra som använder amningsnapp, brukar ni koka dem ofta? På BB sa de inget om detta.

• Svar på tråden Hur ofta steriliserar ni era amningsnappar?
  • Djungelvrålen

vart har du hittat medelas amningsknapp?
    Jag köpte nämligen en sån på barn avdelningen på lassarettet och min som vill bara ta den och nu undrar jag om dom finns att köpa någon annanstans..
    Jag har kokat den kanske var 4:e dag eller något sånt...

Nu är han här vår lilla kämpe!
  • cloudberry79

Jag ammade med amningsnapp så länge jag ammade, köpte tre från neo. Jag kokade dem bara en gång per dygn, för så gjorde de på barnavdelningen, sen bytte jag napp då och då, så varje napp användes max tre gånger på ett dygn.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Cocco

I början kanske 1 gång/vecka nu aldrig. Lillen är 5 månader. På BB sa de att det räckte att skölja den med ljummet vatten. Jag brukar dock diska den ibland för att få bort mjölfettet så fäster den bättre igen.

• Eppe
    Djungelvrålen skrev 2008-06-13 18:23:06 följande:
    vart har du hittat medelas amningsknapp?Jag köpte nämligen en sån på barn avdelningen på lassarettet och min som vill bara ta den och nu undrar jag om dom finns att köpa någon annanstans..Jag har kokat den kanske var 4:e dag eller något sånt...
    De finns på Babyproffsen.

Hmmm...det verkar vara lite olika råd... Några fler som fått instruktioner från BB eller BVC ang. detta?
  • lillalitenjag

När jag använde dessa sa de på BB att jag skulle koka dem en gång om dagen samt efter amning skölja dem först i kallt vatten så att de blir rena (annars fastnar det lätt från mjölken)  och därefter i varmt...

♥ Tilde ♥
  • pamina

På Neo sa de till mig att det absolut räcker att diska den med diskmedel eller tvål. Det var bra också för att få bort fettet o den fäste bättre.

• Djungelvrålen

Tack va bra då ska jag åka dit då!

OJ, vad olika råd alla fått jag fick inga råd alls...

Nu är han här vår lilla kämpe!
  • qti88

Jag kokade varje kväll :) när jag ammat sista gången innan jag skulle lägga mig så kokade jag o la den i diskstället, hämtade den när lillfisen vaknade o skulle ammas igen

• qti88

Finns amningsnapp på Willys, Vissa Coop butiker, apoteket...

• ickeus

Jag har köpt på apoteket. Kokar dem varje eller varannan dag. När jag kommer ihåg det!

• Bobbenn

1 gång om dagen ska dom steriliseras

Azaah är här! Vår egyptiska prinsessa. Ommi bethabeni aboya behebeni
  • Eisa

Jag sköljer bara med vatten (ev diskmedel) och kokar kanske var 3:e dag.

• Eppe

Ja det var verkligen olika råd...hmmm...

Svar på tråden Hur ofta steriliserar ni era amningsnappar?