• Minou

"Bubba" ?!

Vi har bestämt att sonen ska heta John i tilltalsnamn och Emil i andranamn.
    I princip från att han föddes kallade hans far honom för LillBubba.
    När vi skulle fylla i registrering av namn så tyckte fadern att vi skulle skriva Bubba som 3:e namn men jag tyckte att det kändes lite konstigt.
    Nu i efterhand vet jag inte då jag själv har gått omkring de senaste 4 veckorna o kallat honom Bubba.

Vad säger ni? Skulle det vara heltokigt?

• Svar på tråden "Bubba" ?!
  • Tecken

Jag tänker på filmen Forrest Gump när jag hör Bubba.

• Vinbärssaft

Ja, det är heltokigt. Smeknamn är för familjen; inte för offentligheten.

• melker03

Ja, jag tycker man ska heta ett namn. För mig är inte Bubbba det. Jag kallar mina barn massa olika smeknamn, men att heta så - nej, det tycker jag inte.

• spöke

Jag tycker det är bra om man har ett namn som funkar överallt. Bubba är ju sött... jag tänker på ankan från stenåldern i Ducktales... "Bubba Klubba!". Men när Bubba ska söka jobb tror jag han kommer föredra John.

Bubba kan ni ju kalla honom hemma. Och kanske även bland kompisarna. Men det är bra med lite mer "seriöst" namn också. I min familj använder vi nästan aldrig våra riktiga namn, vi har massor av smeknamn och det tycker jag funkar bra hemma. Men jag skulle inte vilja höra "Voffi" på uppropet i skolan, även om jag tycker det är sött när min lillebror kallar mig det.

• Gossa
    Min mammas hund hette bubbas
    flower power
  • W W

Bubba känns väl helt okej på ett barn, men barn växer upp och blir vuxna också

En kåtare värld är en bättre värld!
  • Minou

Alltså... tilltalsnamnet blir John men vi tänkte lägga till Bubba som tredjenamn :)
    Undrade bara om det ser för konstigt ut

Svar på tråden "Bubba" ?!