• prinsens

Tapet till barnrum, hjälp!!

Vi har precis börjat att planera rummet till våra kommande bebisar. Hade bestämt oss för Boråstapeters gröna molntapet.. Då har de slutat att tillverka den och det finns ingen kvar att få tag på...
    Ska ha vita väggar i övrigt och vita möbler, men vad ska vi ha för fond?? Behöver en neutral tapet eftersom vi inte vet könen! Absolut ingen disney eller för färg strak. Någon som har ideer?? *Hoppas*

• Svar på tråden Tapet till barnrum, hjälp!!
  • MuminMy

Varför inte wallies? då kan ni lätt förändra och förnya Annars kan man ju också lätt göra sin egen tapet nuförtiden, ett foto och lite trix i photoshop så har man sig en cool och unik tapet

Personligen är jag förtjust i "djungeldjur"-tema i barnrum så vi har vita väggar och 2 våder av en tigerrandig tapet i bruna färger och sedan kör vi resten med textiler och sånt

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Mysfamiljen

Oh, det finns så mkt fina tapeter till barnrum. Jag är jätte förtjust i Sandbergs Caspar & Saga, de har en grön som är super fin! Det kan man ha i både tjejrum & killrum.

• prinsens

Tack, för era tips o ideer!
    Foto är ju absolut superkul men vill ha en vanlig tapet i bebisrummet.
    Fler som har tips på en fin fondvägg??

• Ina78

Såg jätte fina fondväggs tapeter hos målarn igår...finns verkligen i allt. Under den korta tiden jag var där så tror jag att jag skummade igenom tre pärmar. Åk ner till en färghandel o kolla.

• elinS

sandbergs kommer med en helt ny barnkollektion som släpps om ca två veckor. där finns det med en molntapet i några olika färger. Sen finns det massa andra fina tapeter i ganska neutrala mönster och färger (och några smått hysteriska oxå)

• elinS

jag menade alltså att det finns flera tapeter i neutrala mönster och färger i samma kollektion från sandberg. tex en med luftballonger och nån med hus, kommer även en som är en speciall utgåva med myror. Massa fina iallafall, själv så har jag världens beslutsångest till vårt barnrum....

• elinS

jag menade alltså att det finns flera tapeter i neutrala mönster och färger i samma kollektion från sandberg. tex en med luftballonger och nån med hus, kommer även en som är en speciall utgåva med myror. Massa fina iallafall, själv så har jag världens beslutsångest till vårt barnrum....

• prinsens
    elinS skrev 2008-06-14 13:21:34 följande:
    sandbergs kommer med en helt ny barnkollektion som släpps om ca två veckor. där finns det med en molntapet i några olika färger. Sen finns det massa andra fina tapeter i ganska neutrala mönster och färger (och några smått hysteriska oxå)
    Då ska vi nog vänta några veckor och kolla in Sanbergs nya kollektion! Det låter som att det kommer tapeter där i vår smak!!!
  • RME
    elinS skrev 2008-06-14 13:21:34 följande:
    Supertack! för tipset om Sandergs tapeter! Bara så fina! I love! Väntar med spänning på nya kollektionen
  • Tulip

Har kids.se försvunnit från Boråstapeter, eller tar jag fel på märke? (Förlåt att jag lånar tråden...)

Svar på tråden Tapet till barnrum, hjälp!!