• Love family

gymnastik för en 2 åring?

Min dotter som blir 2 år i augusti älskar att röra sig, hoppa, dansa och "göra volter". Hon står i kö hos brommagymnasterna men får inte börja där förrän hon blir 3 år. Finns det någon gymnastik för 2 åringar? Någon som vet något om det så vore jag tacksam. Vore bra att börja till hösten efter sommaren. Vi bor i hässelby så gärna om någon vet något i närheten som finns här.

• Svar på tråden gymnastik för en 2 åring?
  • Marie1978

Tror faktiskt att de flesta har 3 eller 4 års gräns för att få börja. Dock kan det ju finnas mamma-pappa-barn grupper där de får vara yngre.

Har själv en son på 2 år som älskar att göra kullerbyttor och kan nu själv på madrass! *stolt mamma* Jag skulle också vilja börja med honom.

Det finns ju många föreningar att kolla hos, titta på www.gymnastik.se så hittar du nog fler. Exvis solflickorna, hammarbygymnasterna, stockholm top mfl.

Hälsn fd gymnast

• Knosan

Hoppis & skuttis kanske? Jag vet inte vad de har för ålder.

• Theresh

Hejsan, här i Härnsand har vi f.o.m 3 år, och o man vill ha för mindre kan man alltid höra av sig till lokala friskis och svettis, de har familjegympa där barnen kan vara med f.o.mnär de kan gå typ...
    Så har vi här iaf!

Vad kul med en elit gymnast här
    Själv kan jag väl inte kalla mig för elit men jag har hållit på 16 år nu! Och älskar de ff ( trots barna födande och dyl. )

(¯`°?.¸ ♥ Familjen Horn ♥ ¸.?°´¯)
  • Marie1978

Love family skrev 2008-06-13 20:07:32 följande:

tack för svaret. Är själv en gammal elit gymnast :)
    Kul, jag med! Hoppas du hittar något!
  • Svartfot

Här finns det Friskis & Svettis familjegympa som är får så små barn
    Mina barn har älskat det!

Dom hade inte bara "vanlig" friskis gympa utan det var kullerbyttor, balansgång, hopp och lite annat också.

ღMalte ღWilmaღ
  • MuminMy

Här finns redskapsgymnastik från ca 2 år, det beror på barnet, och föräldrarna deltar, ombytta .-) Det är den lokala gymnastikföreningen som har det. "Bamse"-gympa tror jag de kallar det.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Cassanna

Köp Moraträsk DVD o hoppa o skutta i vardagsrummet tillsammans

• Theresh
    MuminMy skrev 2008-06-13 21:13:04 följande:
    Här finns redskapsgymnastik från ca 2 år, det beror på barnet, och föräldrarna deltar, ombytta .-) Det är den lokala gymnastikföreningen som har det. "Bamse"-gympa tror jag de kallar det.
    Själv är jga edare här hemma i Bamse gympa! Kan säga att barna ÄLSKAR det!!
  • MuminMy
    Theresh skrev 2008-06-15 12:39:35 följande:
    Själv är jga edare här hemma i Bamse gympa! Kan säga att barna ÄLSKAR det!!
    Japp! En klar succé - dock är det liiiite svårt att få min 2-åring att förstå att man ska göra grejorna i följd, han lyssnar ju inte på storyn liksom utan vill bara göra det han tycker är roligast Så vi brukar inte bråka med honom utan han för göra det han vill
    En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Theresh

NE vi har ju okcås några som är litte mindre men de tycker det är kul, å så ska de ju vara! ROLIGT!

Svar på tråden gymnastik för en 2 åring?