Djurförsäkring, vad gäller?
Jag visste inte var jag skulle lägga denna tråd, men vill vara anonym så den får hamna här..
Jag vill ha information, inga påhopp eller anklagelser, tack..!
Min stora hund bet idag min kompis lilla hund. Allt skedde väldigt fort och jag läste av min hund noga innan jag släppte till på kopplet, trots det avbröts busandet med att min hund bet den lilla väldigt illa över huvudet/nacken. Förmodligen för att den lilla hunden "sa ifrån" vilket fick min hund att säga ifrån, hon också. Veterinärkostnaderna blev över 5000kr och enligt vännen står jag för dessa kostnader. EFTERSOM min hund inte är försäkrad.
Jag kommer självklart betala, men det rör sig ju om rätt mkt pengar när man har en ganska knaper ekonomi. Vi gjorde upp en bra deal, där jag betalar så mkt jag kan NÄR jag kan. Men, jag vill ända ta reda på vad som gäller. Tycker det är lite konstigt att bara för att min hund är stor och kan göra stor skada, och den lilla hunden kanske nafsade lite som inte ens känns för min hund, så ska jag betala..? Vad täcker då deras försäkringsbolag egentligen för kostnader för DERAS hund?