Hur gör man grädden så där god som i proffs-tårtor?
Har de i vaniljsocker eller något sådant?? Ska baka en tårta imorgon och vill ha så där god grädde som i konditori-prinsesstårtor.
Har de i vaniljsocker eller något sådant?? Ska baka en tårta imorgon och vill ha så där god grädde som i konditori-prinsesstårtor.
Det är vaniljkräm växlat med grädde och ett tunnt lager sylt i princesstårta
Vad för vaniljkräm? Jag tänkte ha sådan grädde runt min tårta som ska vara med jordgubbar och inte marsipan. Tänkte bara ge prinsess-exemplet som referens.
I deras har de vanlig marsan...
Det blir absolut godast om du gör en jordgubbstårta på egen botten, marsankräm med vaniljstång, grädde med vaniljstång o mosade jordgubbar i.
Åsså jordgubbar på.
Då smakar tårtan väldigt "äkta".
Det är som vaniljsås fast tjockare.
Har du provat att googla?
Så vaniljsocker gör inte susen alls? (Det enda jag har hemma av era förslag)
Det står på "marsanpaketet" .
Det är bara att blanda lite tjockare än vaniljsås.
jag har alltid extra vanillinsocker i min vaniljsås.
Tycker den är för klen
Men menar du grädden eller vaniljkrämen? I tråden pratar alla om vaniljkräm, men i rubriken skriver du ju grädde??
Från någon tårtsida jag varit och tittat på så observerade jag att de hade 1 tsk vaniljsocker + 1 msk gelesocker (gör grädden fastare).
Jag brukar vispa i lite floursocker då grädden nästan är färdigvispad för att ge den en något mildare smak samt bättre hållbarhet (den blir inte rinnig lika fort). Det finns floursocker med jordgubbssmak vilket brukar uppskattas till kladdkaka bland annat, men till en vanlig gräddtårta blir det vitt floursocker, en halv matsked per dl grädde ungefär.