Vad kan man göra med hackad fryst spenat ?
Har en hel påse hemma och vill göra ngt lite roligare med spenaten... Ngn som har ngt smarrigt förslag?
Har en hel påse hemma och vill göra ngt lite roligare med spenaten... Ngn som har ngt smarrigt förslag?
Man kan göra paj med spenat, fårost, soltorkad tomat och vitlök som fyllning. Supergott!
Spenatlasagne...,mmmm
Pastagratäng - kokt pasta, spenat, stekt bacon o äggstanning - in i ugnen tills det fått fin färg- mums!
Låter väldigt gott alltihop, tack för förslagen.. Men hur gör du spenatlasagne?
lax med spenatsås.. hemköps hemsida har recept.. supergott!!!
om du bara vill göra slut på det och inte nåt avancerat, så brukar jag ång-tina den och sen mixa i matberedaren och ha i köttfärssåsen. smart sätt att lura i barn eller kräsna sambos (för min del det senare) nyttiga grönsaker!
Tack alla för idéerna.. Konstigt hur man kan köra fast ibland.. Man fastnar i rutiner.. Ska försöka testa alla förslagen :)
äggröra med spenat, creme fresh är mumma! det älskar min son...
Bara jag läste namnet på din tråd blev jag sjukt sugen på riktigt hederlig spenatsoppa med kokta ägghalvor i. gud va gott! har jag nog inte lagat på säkert 5 år. Hade jag glömt! ett tips om du vill prova det någon gång. tänk på att fryst spenat innehåller massa vatten så man får se upp med recepten.. *ska nog ha det till lunch imorgon*
Pastasås!
stek bacon, färska champinjoner, vitlök, lök och spenat.
Blanda i cremefraiche och matlagningsgrädde. Koka-klart.
snabt-lätt-gott.Lycka till
Paj med spenat och västerbottenost.