• magiiiic

Vad kan man göra med hackad fryst spenat ?

Har en hel påse hemma och vill göra ngt lite roligare med spenaten... Ngn som har ngt smarrigt förslag?

• Svar på tråden Vad kan man göra med hackad fryst spenat ?
  • Felidae

Man kan göra paj med spenat, fårost, soltorkad tomat och vitlök som fyllning. Supergott!

• Knytets mamma

Spenatlasagne...,mmmm

• Livshlädje

Pastagratäng - kokt pasta, spenat, stekt bacon o äggstanning - in i ugnen tills det fått fin färg- mums!

Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • magiiiic

Låter väldigt gott alltihop, tack för förslagen.. Men hur gör du spenatlasagne?

• Ida86

lax med spenatsås.. hemköps hemsida har recept.. supergott!!!

• Leanbh

om du bara vill göra slut på det och inte nåt avancerat, så brukar jag ång-tina den och sen mixa i matberedaren och ha i köttfärssåsen. smart sätt att lura i barn eller kräsna sambos (för min del det senare) nyttiga grönsaker!

Leanbh uttalas lanev
  • Knytets mamma
    magiiiic skrev 2008-06-14 00:18:42 följande:
    Låter väldigt gott alltihop, tack för förslagen.. Men hur gör du spenatlasagne?
    Som vanlig lasagne fast då med spenat istället för kött.
  • magiiiic

Tack alla för idéerna.. Konstigt hur man kan köra fast ibland.. Man fastnar i rutiner.. Ska försöka testa alla förslagen :)

• Leaaa

äggröra med spenat, creme fresh är mumma! det älskar min son...

• DaVinci
    Felidae skrev 2008-06-14 00:02:27 följande:
    Man kan göra paj med spenat, fårost, soltorkad tomat och vitlök som fyllning. Supergott!
    Gud vad gott! Det måste jag göra nästa vecka
  • Frannyfine

Bara jag läste namnet på din tråd blev jag sjukt sugen på riktigt hederlig spenatsoppa med kokta ägghalvor i. gud va gott! har jag nog inte lagat på säkert 5 år. Hade jag glömt! ett tips om du vill prova det någon gång. tänk på att fryst spenat innehåller massa vatten så man får se upp med recepten.. *ska nog ha det till lunch imorgon*

åskvigg, ljungeld, gnista, åskslag , oväder, tordön, dunder, blixt och dunder,
  • mihs make

Pastasås!
    stek bacon, färska champinjoner, vitlök, lök och spenat.
    Blanda i cremefraiche och matlagningsgrädde. Koka-klart.
    snabt-lätt-gott.Lycka till

• vera82

Paj med spenat och västerbottenost.

Svar på tråden Vad kan man göra med hackad fryst spenat ?