• Mamma  2008

Ok att ge milda culinesse i smakisarna?

Min bvc sköterska sa att man kunde blanda i rapsolja el flytande margarin i smakisarna, men hon sa oxå att man ska undvika salt. Milda culinesse som jag använder består av rapsolja men den innehåller även 1,5% salt. Är det ok ändå tror ni? Det är ju ingen stor mängd...

• Svar på tråden Ok att ge milda culinesse i smakisarna?
  • Miss Love

Nej ta inte den, det ska vara helt utan salt.

• Mickis74

Den lilla mängden är inte farligt...

• Nikki S

Jag använder den och det är som sagt inget farligt med den lilla mängden.

• Mamma  2008

Shit olika svar!!! Får följa magkänslan helt enkelt, eller ringa bvc på måndag!

• Miss Love

Min BVC sköterska sa att den inte var ok.

• Suskiv

MNargarin ska man inte ge. Innehåller en massa kemikalier som inte står uppskrivna bla hexan. Ge ren rapsolja eller smör.

• Jesster

Jag använde/använder Milda Culinesse till smakisarna/maten.

♥ v.36 ♥
  • Miniigirl

Jag har använt milda culinesse till smakisar och blandat i maten till våran son

Det här med att utesluta salt helt har blivit så himla strängt! Enligt min bvc sköterska kan man inte utesluta helt...det ända man ska tänka på är att inte salta maten!!! och att dom får i sig salt i mängder varje dag

Jag undrar hur bebisar har överlevt förr?! Som tex mormors barn? dom åt ju precis samma mat som dom vuxna, hon tog och tuggade maten till dom bara! Och ännu längre tilblax i tiden? när man inte hade någon kyl/frys? då man saltade kött och fisk för att det skulel hålla längre?! vad åt småbarn då?!

• Jesster
    Miniigirl: Håller med, det har blivit alldeles för nojjigt det här med saltet (som med så många andra saker kring bebisar). Det finns salt naturligt i så gott som all mat, det går inte att undvika. Däremot så behöver man ju inte lägga till extra salt som när man lagar maten.
    ♥ v.36 ♥
  • HannaElectra

jag har gjort mina storkok i frysen med culinesse!! blev änna orolig nu....

• Jesster
    HannaElectra skrev 2008-06-15 15:31:37 följande:
    jag har gjort mina storkok i frysen med culinesse!! blev änna orolig nu....
    Orolig för vad?
    ♥ v.36 ♥
  • HannaElectra

att BVC sagt d ej var OK? jaja han dör väl inte!

• Laddad

Fick höra på bvc att det ska vara mer än 80 % fett i fettet man tillsätter.

Svar på tråden Ok att ge milda culinesse i smakisarna?