• Alyzzah

Symptom på tvillinggraviditet!?

Ni som är gravida med tvillingar:

När fick ni veta?
    Kände ni av något annorlunda symptom?
    Mår alla JÄTTESKIT illa i början?

Ni som fick veta på rutinUL, hade ni blivit ovanligt stora, känt sparkar på 2 ställen?

Misstänkt något?

Och sen...hur vanligt är det att MISSA 2 foster på ett UL i vecka 9?

• Svar på tråden Symptom på tvillinggraviditet!?
  • If Only

jag fick veta redan i vecka 8, misstänkte ingenting. mådde väldigt illa i början men det försvann vid vecka 12, sen dess har jag mått bra.
    är i vecka 27 nu och har ganska liten mage.
    kan inte svara på hur ovanligt det är att missa foster så tidigt, på mig var det ingen tvekan om att det var två, hade även väldigt höga hcg halter.

• Cessy

Jag fick veta på rutinultraljudet i v19. Hade mått precis lika bra som med min första graviditet. Magen var förstås större men det är den ju vanligtvis andra gången man är gravid. Hade kännt sparkar i flera veckor men hade inte en tanke på att det kanske var från två :)

• snarf

Gjorde vul i vecka 7+2 och de var omöjligt att missa att de var två små troll.
    Har inte mått illa alls däremot var jag sjukligt trött från bim till vecka 25. Fick även en jättemage på en gång och använde mamma byxor redan i vecka 7-8.

• Inger A

Fick reda på rutin ul v19 att det var två, inte en aning innan. Inte speciellt större mage o tom tyckte jag att det kändes senare med sparkar än vad det gjorde med min förstfödde. Jag mådde hur bra som helst bägge graviditeter, har aldrig upplevt illamående. Enda skillnaden var dock att jag blev enorm på slutet med flickorna o hade svårt att sova, vatten osv men det var efter ULet o mer den sista delen av grav.

• Yret

De missade på mig i v 9. upptäckte två på rutinUl i v 18.
    Mådde riktigt illa stor del av grav.

• Fhia021

jagn har en fråga tiller tvillinggravida bara.
    jag är i vecka 8 och har mage som i förra graven i vecka 15-20
    är de normal för att vara andra barnet eller ska jag börja fundera på om de är två.
    för de är lite de jag misstänker för allt
    som jag inte kännde förra gången kommer tio gånger mera nu!

tacksam för svar

fridens liljor
  • Yret

gå och kolla om du undrar..
    men har ju hört att man kan bli mkt mer rund tidigt andra graviditeten..
    Grav symtom kan ju vara jävliga med ett barn oxå.
    Man vet aldrig om det är twins.
    men som sagt- om du undrar/misstänker- be att få göra ett vaginalt ultraljud.

• Yret

låter ju lite VÄL stort med mage som i v 20...
    Så kanske..

• 76Åsa

Jag misstänkte direkt eftersom jag i v 8 fick ha mammabyxor vilket jag inte behövt det två andra gångerna (så tidigt alltså).
    Jag gjorde ett vul i v 9. Då såg man två foster.

Jag mådde extremt illa. Var sjukt trött. Och väldigt stor!
    Hah, kolla bilden i mitt galleri dagen innan dom föddes!!! Skacka om stor! +36 kg och jag är bara 158 cm kort.

• Altariel
    76Åsa skrev 2008-06-19 17:32:23 följande:
    Jag misstänkte direkt eftersom jag i v 8 fick ha mammabyxor vilket jag inte behövt det två andra gångerna (så tidigt alltså).Jag gjorde ett vul i v 9. Då såg man två foster.Jag mådde extremt illa. Var sjukt trött. Och väldigt stor!Hah, kolla bilden i mitt galleri dagen innan dom föddes!!! Skacka om stor! +36 kg och jag är bara 158 cm kort.
    Jag vägde +32kg med en bara.. 1.60 cm här hehe

McDonalds ftw!
  • Cessy

Oj va mycket ni gick upp :D Än så länge är jag inte så himla stor, nu ser jag ungefär ut som jag gjorde i v25 förra graviditeten då det inte var tvillingar, är i v21 nu. Kan tänka mig att magen växer i en rasande fart närmsta veckorna så man har nog ingen aning om vart det här kan sluta ;)

Svar på tråden Symptom på tvillinggraviditet!?