• Bojjan84

Drömmer om vargar!

På sistone så drömmer jag ofta om vargar, det är inga vackra vargar som springer i månskenet utan det är hyena liknande hotfulla bestar som lurar överallt runt mitt hus. Jag brukar aldrig reagera över mina drömmar men dom brukar inte heller upprepa sig som denna dröm. Vad betyder detta?

• Svar på tråden Drömmer om vargar!
  • Miss Love

Är du rädd eller orolig för något? Känner du dig hotad av något?

• Bojjan84

Nej inte vad jag vet...

• Veladis

Vargarna är förmodligen en bild av något du känner i ditt undermedvetna. Oro, rädsla, skräck etc för något. Att de sitter runt ditt hus kan tyda på att du känner dig hotad inpå dina innersta privata känslor på något sätt...

Eller så är de någon inte så trevlig högre makt som vill skrämmas lite...

• Bojjan84

Usch det lät ju inte bra, hur ska jag få bort dom när jag inte vet vad det är för "fel" på mig? Det är inte kul att vakna alldeles skakis flera ggr/natt vilket jag gjort nu ett tag..

• Miss Love

Ett bra tips för att bli av med mardrömmar är att berätta om dem gärna i detalj, tycker ofta att de försvinner då.

• Bojjan84

Ok,jag kanske ska ta och skrämma upp sambon lite :)

• Veladis

Jag har ofta drömt om vargar, precis den sort som du beskriver. Raggiga, överdomensionerade tänder, hyenalika i kroppen. Jag "känner" de där bestarna...

Om du vill bli av med dem finns det två sätt, beroende på om man tror på att de är en produkt av det undermedvetena eller om det är Någon som skickar dem...

1: Rannsaka dig själv. Finns det några skäl till oro, rädsla eller hot i ditt liv just nu? Fundera på alla tänkbara orsaker och försök hitta lösningar på de problem du går och bär på.

2: Använd dig av lite praktiskt psykisk "vardagsmagi". Sätt upp värn dvs skydd i ditt sovrum. De kan vara både fysiska och i tanken. Ett sätt är att ställa något som skyddar dig, vakar över dig, bredvid sängen. T ex en drömfångare eller varför inte en bild av ett djur som i naturlig storlek är större, farligare eller kraftfullare än en varg (lite på samma sätt som man kan ge ett barn en mjukis-tiger att ha i sängen och skrämam bort mardrömmar med. "Tala om" för föremålet och dig själv att det ska skydda dig när du sover. T ex : "nu hänger jag upp den här tavlan med en elefant bredvid sängen, så elefanten kan trampa ihjäl eventuella vargar som vill in i mina drömmar".
    Den andra varianten är ett psykiskt värn. Lägg dig på rygg i sängen inann du ska somna, se till att ha lugn och ro omkring dig. När du är avlsppand och rofylld fokuserar du på att bygga en mur eller gjuta en bubbla omkring dig där ingenting som inte du bestämmer över kan tränga igenom. Du kan också göra större värn kring hela sovrummet.

• Titrania

"Usually dreaming of a wolf represents a symbol of loyalty. A wolf in a dream can be interpreted as a parthfinder and may be pointing the way. A wolf can mean death or the animus, especially in fairy tales, in which it takes the form of a devouring desire to eat up everyone and everything. Sometimes wolf in a dream is symbol of things that are out to get us, wolf is usually just fear. Sometimes we may find ourselves a prisoner of such feelings. The wolf as is suggested by such fairy stories as Red Riding Hood, also represents the female fear of powerful male sexuality, repressed sexuality or anger, emotions and drives you are frightened of."

Saxat från www.dreamota.com - "drömtydningssite".

• Bojjan84

Veladis: Tack så mycket för hjälpen, jag är berädd att prova det mesta bara jag får tillbaka min natt ro.

• Häxaväxa

Vargar brukar visa sig när det är dax för vidarutbildning..ska du gå på kurs snart??Eller är det du själv som ska lära ut något?

• Bojjan84

Nja mamma ledigheten är snart slut så då ska jag ut och söka jobb,det kanske är det?

• Häxaväxa

Det blir nog studier..lycka till!

• Veladis
    Häxaväxa skrev 2008-06-15 17:48:45 följande:
    Vargar brukar visa sig när det är dax för vidarutbildning..ska du gå på kurs snart??Eller är det du själv som ska lära ut något?
    Vanliga vargar kanske, men inte monstervargar...
  • Häxaväxa
    Svar på #13
    Veladis skrev 2008-06-16 12:14:35 följande:
    Vanliga vargar kanske, men inte monstervargar...
    Du kan ju inte sätta upp skydd mot ditt egna undermedvetna..
    Vargar är inget att vara rädd för,ett starkt omen men också kraft och styrka..Att våga gå in i sitt undermedvetna o plocka fram kraft...styrka är inget att vara rädd för!
  • anka1079

om man är rädd, är det inte då man (även) i drömmen ska stanna upp och se vad som man egentligen är rädd för...oftast slutar det bara man vågar ta mod till sig

• Veladis
    Häxaväxa skrev 2008-06-16 12:42:39 följande:
    Svar på #13 Du kan ju inte sätta upp skydd mot ditt egna undermedvetna..Vargar är inget att vara rädd för,ett starkt omen men också kraft och styrka..Att våga gå in i sitt undermedvetna o plocka fram kraft...styrka är inget att vara rädd för!
    Man kan inte sätta upp "skydd" mot sitt undermedvetena, men man kan rannsaka sig själv och bearbeta det med t ex meditation etc. När det gäller drömmar med yttre påverkan, dvs som komemr någon annastans ifrån än det undermedvetna, fungerar olika sortsr värn oftast tillfredställande.
    En vacker, silvergrå varg representrar något positivt, men en raggig, hyenalik dreglande, morrande best är uttryck för något annat. När de dyker upp i mina dfrömmar representrar de ett hot, är hotet riktat mot mit hem i drömmen är det mitt innersta, min "säkra plats" som hotas. Jag har haft många åsdana drömmar, och jag har tacklat dem olika. Docl har jag i drömmarna alltid haft skydd och sällskap av en gulbrun, stark hund som troget gått vid min sida.

jag vet vad mina drömmar handlar om, och också varför jag har dem/ vem som skickat dem. jag skiljer på sådana Drömmar, med stort D och vanliga hjärskräpsdrömmar.
    TS beskrivning av drömmarna påminner starkt om mina egna upplevelser, därför delar jag med mig om mina tolkningar utan tatt lämna ut för mycket om mitt privatliv.
  • Bojjan84

Tack för svaren, för mig så tycker jag att det Veladis skriver verkar "vettigt" och jag ska försöka få tid och ro nån gång så jag kan gå in i mig själ och ta tag i mina problem som jag inte vill släppa fram. Nått måste det ju vara när en dröm kan störa mig så mycket.

• Skogsflickan

kanske löjligt...men en gång hade vi en shaman i skolan som skulle hjälpa oss att göra en "resa " i vårt inre för att se våra skyddsdjur...sagt o gjort...Jag såg en örn och vart förvånad för jag har alltid haft en stor passion för just örnar..Shamanen sa då att örnen är mitt skyddsdjur..Har t,om tatuerat en örn på skuldran..alla i klassen så konstiga djur vissa t.om såna djur de inte tyckte om eller ens hade en tanke på..

Kanske din dröm antyder att vargen är ditt skyddsdjur?

veeet att jag låter flummig o får massa kommentarer nu..

• Bojjan84

Ja kanske, varför inte.. Jag tycker vargen är ett mycket vackert och fascinerande (stavfel?) djur så gärna för mig:)

Svar på tråden Drömmer om vargar!