Häxaväxa skrev 2008-06-16 12:42:39 följande:
Svar på #13 Du kan ju inte sätta upp skydd mot ditt egna undermedvetna..Vargar är inget att vara rädd för,ett starkt omen men också kraft och styrka..Att våga gå in i sitt undermedvetna o plocka fram kraft...styrka är inget att vara rädd för!
Man kan inte sätta upp "skydd" mot sitt undermedvetena, men man kan rannsaka sig själv och bearbeta det med t ex meditation etc. När det gäller drömmar med yttre påverkan, dvs som komemr någon annastans ifrån än det undermedvetna, fungerar olika sortsr värn oftast tillfredställande.
En vacker, silvergrå varg representrar något positivt, men en raggig, hyenalik dreglande, morrande best är uttryck för något annat. När de dyker upp i mina dfrömmar representrar de ett hot, är hotet riktat mot mit hem i drömmen är det mitt innersta, min "säkra plats" som hotas. Jag har haft många åsdana drömmar, och jag har tacklat dem olika. Docl har jag i drömmarna alltid haft skydd och sällskap av en gulbrun, stark hund som troget gått vid min sida.
jag vet vad mina drömmar handlar om, och också varför jag har dem/ vem som skickat dem. jag skiljer på sådana Drömmar, med stort D och vanliga hjärskräpsdrömmar.
TS beskrivning av drömmarna påminner starkt om mina egna upplevelser, därför delar jag med mig om mina tolkningar utan tatt lämna ut för mycket om mitt privatliv.