Vitt/grönt te
Vet någon vad som gäller angående tedrickande och graviditet? Ska man undvika grönt te i början? Hur är det med vitt?
Vet någon vad som gäller angående tedrickande och graviditet? Ska man undvika grönt te i början? Hur är det med vitt?
Undrar jag med,, puffar
Te är ju ungefär som kaffe...grönt te innehåller något mindre koffein,är ehlt okej men kanske inte ska dricka för mkt per dag.Däremot rött te är ju koffeinfritt om man gillar det!
Det var någon som varnade mig för grönt te, en undersökning hade visat på att det kunde vara skadligt. Sedan har jag hört att detta endast gällde grönt te i något speciellt bantningste. Svårt att veta vad som gäller, man vill ju göra det bästa möjliga.
Vitt te innehåller ju inte koffein och är mycket mineraler och antioxidanter i så det är nog bara bra att dricka. Grönt te vet jag inte, det är koffein i, dock mindre än kaffe, finns också mycket bra i grönt te. Har också bara hört att det skall finnas ett bantningste som skall kunna vara skadligt men inte vanligt grönt te./Josefine
Har för mig att det står på livsmedelsverket.se att man bara ska dricka te 1-2 gånger om dagen..
När jag pratade med en kunnig personal i te-/kaffeaffären fick jag ett leende tillbaka när jag frågade om koffeinhalt i grönt te. Det finns inte något koffein i te, bara sk tein. Teinhalten i svart te påstod denna person vara densamma som i kaffe, tro det eller ej... Den är lite lägre i grönt, ännu längre i vitt te och finns ej alls i rött te. Jag ställer mig frågande till huruvida livsmedelsverket verkligen har koll och om den förtroendeingivande teexperten visste vad han pratade om. Någon annan kanske vet mer?
Läste på friggs om deras teutbud."Samtliga teer förutom Grönt te med vaniljsmak och Mate Guarana te är koffeinfria". Det kan vara bra att gå in och söka på varumärket om man är osäker, fast det funkar ju inte om man handlar i tebutiker, men då kan man ju fråga dem. Jag blev lite ledsen för jag brukar dricka deras gröna vaniljte...
Tror man brukar säga att grönt te hämmar järnupptaget i kroppen så att det är därför man inte ska dricka det när man är gravid. Men jag är ingen expert på det här området...
Slutade med kaffe, gick då över till te. Drack kanske 3muggar om dagen. Var allt ifrån grönt, röt & örtte. & är nu i v24. Bebisen mår kanon bra & utvecklas som den ska. Tror att man ska ta allt med en nypa salt. Fast man ska vara försiktig med det man stoppar i sig.