• gookie

Vad händer om man kör med obesiktigad bil?

Ja vad händer om man gör det? Kan man bli av med kortet? Hur mycket i böter. Har inte fått tid förrän den 19:e och skulle behöva ta en kort sväng till affären, den andra bilen har han

• Svar på tråden Vad händer om man kör med obesiktigad bil?
  • Fru annmi

Höga Böter iallefall & hört att man får ställa bilen,körkortet vet jag inte!

• dani zigani

eler de kan vara mer nu för de har ju höjt alla böter

• Fru annmi

Tydligen 1500kr,säge de här

• Medan

Fast man får väl köra till verkstan..?

• dani zigani

men säg du ska köra til verkstan haha om de stopar dig

• mihs make

Hej,det är nog risk att du får gå hem. Gissningsvis blir det körförbud på plats. Antagligen böter med. Nu är väl inte risken att träffa en polis så stor. Men har du ingen cyckel?
    Eller hade ni ingen mer bil? Det verkar saknas en fortsättning i din TS.

• dani zigani

ah tror jag sekert..fortkrningböterna har de ju höjt..jag ha betalat 3000 kr i år plus 500 kr för ej ha med körkort o 1500 för en person ej sat på bältesplats haha..man bli fatig
    Fru annmi skrev 2008-06-14 13:20:08 följande:

Tydligen 1500kr,säge de här
  • Fru annmi

mihs make skrev 2008-06-14 13:22:39 följande:

Hej,det är nog risk att du får gå hem. Gissningsvis blir det körförbud på plats. Antagligen böter med. Nu är väl inte risken att träffa en polis så stor. Men har du ingen cyckel?Eller hade ni ingen mer bil? Det verkar saknas en fortsättning i din TS.
    Ja & ganska dumt för Försäkringen oxå jue,ifall nå't skulle hända
  • happy pearly

De är 1500 i böter och man får köra därifrån och hem.Man blir inte av med kortet första gångerna, men sen kan de blir värre om man har otur....

Svar på tråden Vad händer om man kör med obesiktigad bil?