• Svart ros

Hur lång tid brukar A-kassan (Unionen) ta på sig innan man får sin ersättning?

Det har snart gått en månad sedan A-kassan skulle börja räkna på min ersättning (har varit utan ersättning sedan mitten av mars) och jag mejlade de i början av veckan för att höra hur det går eftersom jag gärna vill ha pengar till slutet av månaden så räkningarna kan betalas, fick då till svar att jag får vänta på min tur då det är turordning som gäller...
    Detta är alltså Unionens a-kassa.

Någon som är medlem och har erfarenhet av hur lång tid ett sådant här ärende kan ta??

• Svar på tråden Hur lång tid brukar A-kassan (Unionen) ta på sig innan man får sin ersättning?
  • whatelseisnew

Jag fick mina pengar inom 30 dagar...det som gjorde att det tog längre tid för mig var ett intyg från FK..men allt som allt så hade jag pengarna inom en månad....

Ring och kolla om dom saknar någon info på dig om det är något papper som dom behöver och därför tar det lång tid...

BF 15 Augusti 2008...=)
  • Svart ros

Nej nu har de alla papper de behöver, har hållt på och kompletterat till de några månader nu men förra månaden fick de in allt de behövde. Men nu har det snart gått en månad och jag behöver verkligen pengarna denna månaden..
    De har hela tiden varit jättesnabba med att meddela om kompletteringar men nu är det helt tyst om dem sedan jag skickat in allt. Jaja, hoppas jag får de snart då. Tack för era svar.

• whatelseisnew

Du får tänka såhär även om det är surt att när väl pengarna kommer får du en större summa...Vet att det inte hjälper när räkningarna ska betalas men jag hoppas verkligen att dom kommer snart...=)

Vicke85 skrev 2008-06-15 16:28:15 följande:
    Nej nu har de alla papper de behöver, har hållt på och kompletterat till de några månader nu men förra månaden fick de in allt de behövde. Men nu har det snart gått en månad och jag behöver verkligen pengarna denna månaden..De har hela tiden varit jättesnabba med att meddela om kompletteringar men nu är det helt tyst om dem sedan jag skickat in allt. Jaja, hoppas jag får de snart då. Tack för era svar.
    BF 15 Augusti 2008...=)
Svar på tråden Hur lång tid brukar A-kassan (Unionen) ta på sig innan man får sin ersättning?