• Ellen71

Någon vars barn fått ett sminkhuvud?

Dottern älskar att måla sig i ansiktet. Vi har köpt vattenfärger till ansiktsmålning (alltså typ tiger-ansikte eller häxa eller så) och hon kan sitta hur länge som helst och måla sig framför spegeln. Vi funderar på att köpa ett sminkhuvud till henne när hon fyller 4 i höst. Någon som testat? Är de för små vid 4? Är de roliga?
    Risken är ju att fler saker än bara huvudet blir målat...
    /L

• Svar på tråden Någon vars barn fått ett sminkhuvud?
  • zmulizjanzon

Båda mina stora tjejer har haft såna. Mellantjejen var nog ca 4 när hon fick sitt. Hon tyckte att det var jättekul. Hon hade inte fått måla sig så mycket själv men fick ju nu hålla på hur mycket som helst
    Dockhuvudet utsattes för mycket målning men hon lekte även frisör med det. Hon fick ju självklart inte klippa dockan.
    Hon kan fortfarande ha roligt med den då och då

Mamma till Nathalie12 - Olivia 7 - Tintin snart 1
  • Nikimasmamma

Min dotter fick en sminkdocka när hon fyllde 4. Hon har tyckt att den varit jätterolig. På den har hon fått kladda hur mycket som helst vilket hon inte får göra på sig själv pga att hon kan få utslag. Hon har även kunnat fixa olika frisyrer som hon tycker är roligt.

• mammatillpojkar

jag köpte ett sminkhuvud till bägge mina brorsdöttrar och min sambos brorsdotter när dom va runt 3-3½ och det uppskattades!!

Svar på tråden Någon vars barn fått ett sminkhuvud?