• Petrah

Tälta med barn, men var??

vi tänkte tälta för dt är billigare än att hyra stuga en vecka med barnen. dom är 2 år och 6,5 år. fundera på Västervik eller Smögen, men har nån vart där och vad finns för barnen osv.... vi bor i småland så ca 20-30 mil runt här blir bra. nån som vet nått bra ställe eller har erfarenhet av att bo i tält med barn????

Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Tälta med barn, men var??
  • Linda1976

Tälta med barn är nog det sista jag skulle göra... Iaf så länge de är små. (Nu skulle iofs jag aldrig tälta, men det gör ju ite hit )Är det inte bättre att göra dagsutflykter istället?

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

gör?? HÖR ju inte hit ska det stå!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Petrah

vi har semester 1 månad nu o vill inte bara sitta hemma och glo. så vi tänkte åka iväg. här omkring har vi vart så mycket så vi vill åka där man kan vara en vecka eller så.

Wild, Raw and Beautiful
  • 2007 Mamma

Såklart ni kan tälta med dom! 6½ åringen kommer hitta en massa kompisar på campingen och tycka det är jättekul!
    Tältar man kan man bara packa ihop och åka till nästa ställe om det inte är kul!
    Se till att ha ett ordentligt tält bara, ett som inte är för litet och trångt.
    Ställen att åka till är tex:
    * Astrid Lindgrens Värld
    * High Chapparal

Västervik har en stor camping med vattenland om jag inte minns fel, har dock inte varit där.

• Petrah

ja vi bor bara 7 mil från High Chaparall så där har vi redan vart i år och Astrid Lindgrens värld oxå fast dt va inte så kul tyckte dom.
    men västervik ska jag kolla upp.-)

Wild, Raw and Beautiful
  • mia maria

Västervik tror jag oxå är bra, de ska som sagt ha en stor camping! Smögen är alltid fint - fast där har jag aldrig tältat, utan bara bott i stuga.

F.ö så har jag tältat med min son när han var både 2 o 3 år gammal, o det har gått jättebra!! Vi ska helt klart iväg en natt eller två i sommar med.
    Förrförra året tältade vi en natt vid Eskilstuna Zoo, på campingen där. Förra året var vi i Dalarna o låg ett par nätter i Leksand o gick på sommarlandet, o sen åkte vi vidare upp till Sollerön o var på Tomteland.

Det är kanon att tälta med barn tycker jag, vimlar ju med barn på campingar, plus att barnen oftast tycker att det är spännande att campa!

• hotten

fast det finns ju billiga stugor oxå om man kan tänka sig stuga utan WC tex, vilket ni förmodligen kan då ni kan tänka er å tälta
    hyr man stuga så kan man laga egen mat bekvämt, ha kyl osv å spara in på matkostnader..
    tex skara sommarland kostar 550.- stuga för 4 pers.. antre till vattenland å tivoli 245,- för 2 dagar (alla under 1 meter går in gratis) å ALLT ingår för de priset (karuseller, vatten grejer mm)
    det tycker jag verkar super billigt!

• Petrah

ja dt verkar kul för dom. nu har vi bestämt oss här ikväll. Det blir 1 veckars resa först till skara sommarland 2 nätter, sen smögen 2 nätter och fiska krabbor och torsk på en båttur, sen vidare till Liseberg 2 nätter (fast vi va på Liseberg för 5 veckor sen) men dt är kul tycker barnen och vi   sen åkter vi hem om vi inte stannar till i Borås djurpark oxå på vägen hem. Så dt blir perfekt dt här

Wild, Raw and Beautiful
  • Petrah

Dt tråkigaste med Skara sommarland är att tiden aldrig räcker till, men nu ska vi vara där i 2 dagar istället. förra sommaren så hann vi knappt med nånting, och dt va stressigt för dom stänger ju kl. 5 och dt finns så mycket olika saker att göra där. bara alla behov som att äta,toa,fika mm tar ju sånn tid. så skara är verkligen tidspressat.

Wild, Raw and Beautiful
  • 2007 Mamma
    Petrah skrev 2008-06-14 22:59:08 följande:
    ja dt verkar kul för dom. nu har vi bestämt oss här ikväll. Det blir 1 veckars resa först till skara sommarland 2 nätter, sen smögen 2 nätter och fiska krabbor och torsk på en båttur, sen vidare till Liseberg 2 nätter (fast vi va på Liseberg för 5 veckor sen) men dt är kul tycker barnen och vi   sen åkter vi hem om vi inte stannar till i Borås djurpark oxå på vägen hem. Så dt blir perfekt dt här
    Kanon!
Svar på tråden Tälta med barn, men var??