Ekolåda?
Jag är sugen på att skaffa någon sorts ekolåda. Alltså en låda med ekologiska frukter/grönsaker som levereras hem till dörren.
Hittar några olika leverantörer och blir som vanligt velig...
Någon som testat?
Jag är sugen på att skaffa någon sorts ekolåda. Alltså en låda med ekologiska frukter/grönsaker som levereras hem till dörren.
Hittar några olika leverantörer och blir som vanligt velig...
Någon som testat?
Vi har använt oss av leverantören som heter Årstiderna. Funderar dock på att prova ekolådan också för att ha något att jämföra med.
På Årstiderna tycker jag att de är trevliga. Någon gång fick jag en dålig vattenmelon och en annan gång var champinjonerna inget vidare. Men då kontaktade jag de och de gjorde avdrag på nästa räkning. Dessutom är rågbrödet som man kan beställa utöver lådan jättegott!
Tack för svaret!
Nu har jag precis beställt ekolådan. Kan ju meddela hur det blev sedan. Första ska komma 19/6. Kul att man kan välja till så mycket produkter, blev en del extra också.
Årstiderna varkade också ok på hemsidan, men av någon anledning blev det ekolådan till slut.
Meddela gärna vad du tyckte om Ekolådan så vet jag om jag ska våga mig på ett byte!
Ekolådan är super. har haft i 2år och det funkar alltid bra. Har hänt ngn gång att jag fått en mandarin som inte varit bra eller ngt. blivit ihoptryckt eller ngt, men då säger man till så ersätter dem.
Samma på ekolådan som årstiderna, man kan beställa prod från saltå-bröd och annat. Rågbrödet är underbart...
Jag har tänkt beställa i åratal!
Hoppas det funkar bra i värme/kyla eftersom vi bor i radhus så får det stå ute tills vi kommer hem.
På vintern är det problem
Frukt och grönt kan ju inte stå och frysa.
Har för mig dem sa till mig när jag beställde, att den inte kan stå ute på vintern. kolla om det går att lösa. Annars får du väl göra uppehåll på vintern.
Årstiderna har såna där frigolitlådor som man kan få maten i. På så sätt klarar sig frukot och grönt på vintern okcså. Kolla om inte ekolådan också har likadant?
Ja man får väl se hur det blir när det blir kallare. Beror ju också på hur dags den kommer. Jag brukar komma hem vid 15:30.
Jag beställde en sådan frigolitlåda på en gång.
Klarar grejerna ett antal timmar ute då?
Jag har låda från från fröken grön och jag vet inte om det är medvetet, men vi får alltid lådan på eftermiddagen kanske just för att den inte ska stå ute så länge.
Om jag beställer kylvaror så läggs det i en egen kylbox också.
vad är fröken grön? Nyfiken
www.frokengron.se
verkar jättefint!
Kolla deras hemsida
www.frokengron.se
Är verksam i Göteborg med omnejd och man kan göra tilläggsbeställningar med bröd, ägg, nötter, sylt mm
Jag prenumererar på en låda varannan vecka och har alltid varit nöjd med varorna och servicen.
De köper in så mycket ekologiskt det går och letar även närproducerat.
Det lustiga var att första lådan vi fick så var det hon som äger företaget som levererade och stannade kvar och berättade lite.
vi brukar beställa på www.mossagarden.se och vi är supernöjda! de har ett ganska stort utbud och har en del varor som kommer från den egna gården.
Alla verkar vara helnöjda. Skönt att höra. Nu är jag otålig när jag har beställt. Kommer att få mina på torsdagar vilket känns praktiskt inför helgen.
Planen är att vi kommer behöva storhandla mer sällan eftersom frukt och grönt är något som behövs hela tiden. Bara fylla på i vår närbutik.
Tack alla för svaren!