• EmilOLucas

min 9 månaders har fått som skoskav-sår på ena stortån, 2 st, vad är det?

Två stycken sår, som ser ut som skoskav-sår, på ena stortån, den ena kom för några dagar sen och den andra kom igårkväll, hux flux. Vet inte om det kanske beror på att han är utan strumpor hemma och för att han ålar fram och kanske skaver tån när han ålar.Man blir ju lite orolig att det skall vara något farligt, för jag menar, hur många barn är inte på golvet utan strumpor och varför blir det sår stora som en halv cm?.....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-14 19:01
    Jag har rengjort såren och satt plåster och strumpa på, så att det inte skall rivas upp, men de är illröda och skinnet är borta just där...

• Svar på tråden min 9 månaders har fått som skoskav-sår på ena stortån, 2 st, vad är det?
  • EmilOLucas

jag skrev denna tråd för man blev lite nojjig efter allt som hände med lille Tille, det är därför jag hoppas att Lucas sår inte är sådana utan bara vanliga sår. Menjag undrar om nån av er vart med om samma med era barn, att de fått som skavsår på ovansidan om tån?

• EmilOLucas

eller kan det vara fotsvamp? men får man röda sår då? där huden lossnat?

• krakel

usch då lilla gubben låter ju sponatn att det blivit typ brännskad dvs att han dragit foten mot golvet fått en friktion och så blir det avskav... om du är orolig kan d väl ringa BVC de vet väl om din jobbiga bakgrund...

ja menar de har väl iaf tips på va du ska rengöra med och så.. även om jag är ÖVERTYGAD om att du kan allt för du är innerst inne den bästa för din son

• EmilOLucas
    krakel skrev 2008-06-14 19:25:02 följande:
    usch då lilla gubben låter ju sponatn att det blivit typ brännskad dvs att han dragit foten mot golvet fått en friktion och så blir det avskav... om du är orolig kan d väl ringa BVC de vet väl om din jobbiga bakgrund...ja menar de har väl iaf tips på va du ska rengöra med och så.. även om jag är ÖVERTYGAD om att du kan allt för du är innerst inne den bästa för din son
    Ja, man blir ju lite knäpp med imed att vi förlorat ett barn och i samma veva som vi förorade vår son (5 april-06) så dog ju Tille med hans hemska och tragsika sjukdom...så så fort man ser sår eller dylikt så blir man rädd. Men du tror bara det är vanliga sår pga friktion på golvet? ananrs blir jag helt knäpp snart...
  • krakel

nej ja jag vet inte men kanske han kom emot nåttt med eller tog spjärn???

• slangen

min dotter har precis likadant!!=0
    hon har börjat hasa sig fram och puttar/skjuter sig fram med foten/stortån! har smörjt med miniderm och har satt på strumpor med halksockor i dag så hon kommer fram ändå, men det gör säkert ont ... hoppas det försvinner annars får jag ringa bvc nästa vecka. hoppas din sons tår blir bätre snart! =)

EmilOLucas skrev 2008-06-14 19:00:03 följande:
    Två stycken sår, som ser ut som skoskav-sår, på ena stortån, den ena kom för några dagar sen och den andra kom igårkväll, hux flux. Vet inte om det kanske beror på att han är utan strumpor hemma och för att han ålar fram och kanske skaver tån när han ålar.Man blir ju lite orolig att det skall vara något farligt, för jag menar, hur många barn är inte på golvet utan strumpor och varför blir det sår stora som en halv cm?.....TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-14 19:01Jag har rengjort såren och satt plåster och strumpa på, så att det inte skall rivas upp, men de är illröda och skinnet är borta just där...
  • lilla räkan

Min dotter hade sår på tårna och tappade till och med båda stortånaglarna när hon tog spjärn för att ta sig fram innan hon kröp. Det såg riktigt otäckt ut, men hon verkade inte bry sig och det försvann fort. Jag var lika nojjig som du, men det är inget att oroa sig för

• mludvigs

Min son hade samma när han började åla sig framåt men det blev snabbt bättre när vi började med mockasiner.

• Pearlisen

är det som blåsor först?
    Vår lilla tjej har haft så många gånger.. hon har fått det pga att när hon kryper så tar hon alltid sats med bara sin vänsterfot (höger kör hon framför, så det ser ut som hon sitter och kryper) Och hon har haft blåsor under sin stortå på vänsterfoten många gånger.. Hon brukar aldrig ha strumpor på sig. Hon halkar bara med dom när hon ska krypa och gå..
    Jag tror inte att du behöver vara orolig =)

Svar på tråden min 9 månaders har fått som skoskav-sår på ena stortån, 2 st, vad är det?