• Haraaz

Skandinaviskt hår?

Vad menas med skandinaviskt hår? Har man nån speciell hårtyp pga klimatet eller att man är född i norden eller vad menas? I USA ser ju folk väldigt lika ut människor som bor här, så vad heter deras hårtyp då?

• Svar på tråden Skandinaviskt hår?
  • Valkyriah

Tror det syftas på tunna hårstrån.

Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • blackangel

ja, men det är det väl. Tunna, men många hårstrån typ.

• Haraaz

Okej... men om det bara är tunna hårstrån som åsyftas borde väl inte det bara existera i skandinavien?... Finns väl sånt i resten av världen också

• jonnysbrud

Har för mig det är på grund av klimatet, det är kallare på vintrarna och varmare på somrarna, årstiderna känns tydligt och det sliter på håret.

• Kya

jo, de senaste åren så har ju människan börjat flytta på sig och röra sig mkt mer, men bara för 100 år sen var det inte alls så vanligt att flytta.

såklart att skandinaviskt hår finns, när jag hör "asiatiskt hår" så tänker jag på svarta, tjocka hårstrån som är raka till exempel. och det finns såklart en anledning till varför vi har olika sorters hår i olika delar av världen, jag menar varför har vi olika hudtyper i olika delar av världen?

• Amera

Det finns väl skandinaviska ättlingar i USA. Då har dom troligen skandinaviskt hår.Det är tunt fint hår som inte tål lika mycket som det tjocka mörka hår folk har som bor längre söderut.En kompis permanentade sig i Paris det var inte bra när man hade "skandinaviskt hår.

• Haraaz

Men vadå, skandinavier kan väl också ha mörkt hår. Kolla på samerna.

• Kya
    Haraaz skrev 2008-06-15 11:55:59 följande:
    Men vadå, skandinavier kan väl också ha mörkt hår. Kolla på samerna.
    samer är inte skandinavier.
  • Amera

Det handlar inte om hårfärgen utan tjockleken på hårstråna.Jag hade varit glad om jag slapp mina tunna hårstrån och haft en rejäl hårman istället.

• Haraaz

SKandinavien är sverige, norge, finland o danmark så jo det är dom.

Kya skrev 2008-06-15 13:22:28 följande:
    samer är inte skandinavier.
  • Kya
    Haraaz skrev 2008-06-15 14:12:19 följande:
    SKandinavien är sverige, norge, finland o danmark så jo det är dom. Kya skrev 2008-06-15 13:22:28 följande:
    ja, men samer räknas iaf inte som skandinavier, och de kommer inte härifrån egentligen heller... samer är en egen befolkning, på samma sätt som eskimåer.
Svar på tråden Skandinaviskt hår?