-
-
Svar på tråden Min man har tappat sin nya mobil och spräckt skärmen..Går det på ngn försäkring? Den är två veckor gammal.
-
Nopes det går inte på garantin...Har gjort precis samma sak fast min telefon var 2 dagar gammal....Skulle gå på drygt 1600:- att laga...Så den ligger fortfarande i en låda och är trasig...
Om han har en drulleförsäkring på den kan det hända att det går men inte bara bara garantin eftersom han själv åsamkat skadan.. -
Nej jag förstår att det inte går på själva garantin men vi har allrisk-försäkring (drulle). Då får vi kolla upp om det lite närmare. Tack!
-
Gör det, kan hända att det går på drullen...Kolla upp det...vore ju trist å behöva skaffa ny telefon bara för att man tappat den...
-
"Drulleförsäkringen" borde täcka. När maken tappade fjärrkontrollen på glasögonen så att glasögonen gick sönder, så kunde han ta det på "drulleförsäkringen"Mindras mamma skrev 2008-06-14 21:41:50 följande:Nej jag förstår att det inte går på själva garantin men vi har allrisk-försäkring (drulle). Då får vi kolla upp om det lite närmare. Tack!
-
Mindras mamma skrev 2008-06-14 21:41:50 följande:
Nej jag förstår att det inte går på själva garantin men vi har allrisk-försäkring (drulle). Då får vi kolla upp om det lite närmare. Tack!Det borde gå på den! Men ni får ju ändå betala självrisken. -
skorpionen80 skrev 2008-06-14 21:56:12 följande:Mindras mamma skrev 2008-06-14 21:41:50 följande:Och självrisken kan var uppemot 1500 kr...
Det borde gå på den! Men ni får ju ändå betala självrisken. -
drullen täcker skadan, men självrisken bekostar ni.
hoppas den inte är allt för hög -
Visst, men ändå billigare än en mobil. Hans var ju ny dessutom...SVejsan skrev 2008-06-17 13:00:38 följande:Och självrisken kan var uppemot 1500 kr...
-
skorpionen80 skrev 2008-06-17 13:11:25 följande:
Visst, men ändå billigare än en mobil. Hans var ju ny dessutom...Men om det utan försäkring kostar ca 1600kr (enligt annat inlägg) och laga (utan försäkring), så är det på håret att man skulle orka strula med försäkringsbolag för något som i stort sätt skulla kosta lika mycket som självrisken att laga själv... -
Ja, det får ju TS ta ställning till när hon hör hur mycket det kostar att laga. Det är ju inget som säger att TS och winterfresh har samma mobil, eller exakt samma skada.
-
Ja, det går på drulleförsäkringen.
Vi har hitills fått ut pengar för:
3 bärbara datorer
2 videokameror
2 mobiltelefoner
Vi har trygghansa.
-
Precis ,det kan ju till och med vara billigare än försäkringens självrisk...skorpionen80 skrev 2008-06-17 13:27:24 följande:Ja, det får ju TS ta ställning till när hon hör hur mycket det kostar att laga. Det är ju inget som säger att TS och winterfresh har samma mobil, eller exakt samma skada.
-
Min son tappade sin nya Nokia N95 endast några dagar gammal *suck* för ca 1 månad sen. Ringde då försäkringsbolaget (TryggHansa) där jag har drulle. Jo det täcker men som sagt självrisken är ca 1500:- Vi lämnade in den hos våran lokala "mobilkille" som bytte displayen då den var sprucken, kostnaden för detta blev 599:- Så det blev det billigaste alternativet.
-
Tusen tack för alla svar
. Vi har skickat in den. Det går på drulle, 1500:- i självrisk. Men om det blir billigare kunde man förstås få betala det rep. kostar.
-
Jag tror det ska kunna gå på hemförsäkringen också. Det är ju värt att kolla upp iaf.
-
Vanligtvis så går inte sådant på hemförsäkringen om man inte har allrisktillägget (oftast är det ett tillval till hemförsäkringen) . Och det är allrisktillägget som brukar kallas "drulleförsäkring"AnneVikstrand skrev 2008-06-18 16:13:03 följande:Jag tror det ska kunna gå på hemförsäkringen också. Det är ju värt att kolla upp iaf.