• Trojan Rudeboy

LP-förvaring?

Är det någon som har ett bra tips på vart man kan hitta nån schysst låda/ställ för LP-skivor?

Just nu ligger hela samlingen i en flyttkartong sen vi flyttade men nu vill jag få upp dom så man kan börja lyssna igen...

Länka gärna till hemsidor som säljer!

• Svar på tråden LP-förvaring?
  • Mistys Daisy

Lustigt att det kom en tråd till om lp-skivor Jag öppnade en tråd om vart man skall vända sig för att få sålt sina skivor!

Men jag vet inte var du ska hitta ett sådant ställ...synd du inte skrev för en vecka sen, då kunde du fått mitt som jag slängde på tippen....

• Nocturne

Ikea har bokhyllor som funkar. Annars är gamla hederliga skivbackar ett förslag, om man inte har något emot att de tar upp plats på golvet. Var man köper såna nuförtiden vet jag dock inte, kanske i second hand-affärer.

• Atamon

Vi har våra LP skivor i Ikeas Magiker skåp, då får vi plats med skivspelar osv också. Det fungerar bra och ser helt okej ut.
    Det finns backar också på Ikea som borde fungera. Sådana där gamla skivbackar brukar finns också på Ikea (dock bara i glada barnfärger) men de brukar finnas på många andra ställen, tex barnaffärer/leksaksaffärer (till för att ha leksaker i), byggaffärer osv.

Skulle då aldrig slänga skivorna på tippen, när det finns begagnataffärer som tar emot och säljer skivorna.

• Mistys Daisy
    Svar på #3
    Det var inte skivorna jag slängde, bara stället, förlåt om jag var otydlig!!

Vet ni någon sådan affär i Göteborgsområdet som köper skivor?!?!
  • fulbright

Jag gör det! Om det är schyssta grejer. Annars finns Skivhuggets begagnatavdelning på någon av Långgatorna och Dirty Records, på en parallellgata till Avenyn. Ett par stycken finns - eller fanns - i Majorna också.

• Mistys Daisy
    Svar på #6
    Det är mamma och pappas gamla skivor, kannske inte i din smak...?
    Dansband,elvis, abba och sån´t..
Svar på tråden LP-förvaring?