Är så trött på mina arbetstider!
Skulle behöva lite input här från utomstående för jag vet varken ut eller in snart! Undrar ibland om det är jag som är knäpp/för känslig eller om min arbetsgivare verkligen går in för att behandla mig som skit...Det blir långt det här men...Jag har jobbat på mitt jobb sen i oktober 2007 och trivs eg bra med arbetsuppgifterna och de flesta av arbetskollergorna och allt det där men: tiderna! Från början var jag anställd på 80 procent och på en avdelning där vi bara jobbade dagtid, runt 7-8 till 16-17, dvs helt perfekt för mig som småbarnsmamma och jag var så glad och tyckte att äntligen efter alla hundår hade jag hittat ett jobb jag trivdes med och som funkade. Men säg den lycka som varar! I januari 2008 skars flera tjänster ner, många fick gå och jag fick min tjänst nedskuren till 50 %. Jag vill helst jobba heltid men är ok med 80 för det går jag runt på men 50 är ju ett jävla skämt. Jag sa att jag kunde tänka mig att jobba på andra avddelningar bara jag fick mer tid och nu har min 80 %-tjänst på avdelningen jag trivdes och med tider som funkade perfekt (och som faktiskt var den tjänst jag tackade ja till och anställdes för) plötsligt blivit en 50% tjänst med vissa extra timmar (jobbar i snitt runt 70 just nu men kan aldrig räkna kallt med mer än ca 19-20 timmar i veckan, schemat ändras hela tiden och jag förväntas alltid ställa upp) och tiderna är hemska! Mellan maj och november har jag varit/är schemalagd VARENDA JÄVLA HELG, jag får aldrig tid att umgås med mina barn! Om jag är ledig så är det när barnen är i skolan/förskolan och vad är meningen med det? Det är en ständig oro över att jag inte vet hur mycket lön jag kommer att få, hur mycket att jag ska jobba, vem som ska ta hand om mina barn när jag måste jobba alla dessa ob-tider och jag känner att jag fixar inte detta längre. Är ständigt deppad och längtar efter att få ha lite familjeliv nån gång. Men jag behöver ju mitt jobb för att försörja mig och barnen och fast jag söker nytt hela tiden så är det ju jättesvårt at få. Har man något att säga till om själv vad gäller arbetstider? Särskilt med tanke på att den tjänst jag har nu inte är den jag en gång anställdes för? Är det schysst av en arbetsgivare att låta en och samma person jobba varje helg? (det är jag den enda som gör, hade det varit varannan/var tredje så hade det varit ok) Dessutom retar det mig att en del andra på jobbet har fått behålla sina tjänster eller tom fått bättre tjänster medan jag bara fått sämre trots att jag jobbar som en idiot och aldrig här sjuk eller vabbar och alltid ställer upp. I mina mörkaste stunder vill jag bara gråta och undrar om de behandlar mig så här bara för att de försöker få mig att sluta frivilligt. Någon som har nåt att säga om denna soppan om ni orkat läsa hela vägen hit?