• jojo7

Access Akuten Göteborg??

Hej!

Min sambo har blivit misshandlad natten till lördagen och har fått näsbenet avslaget.
    Är det bara Östra och Sahlgrenska som har akutmottagningar idag?
    Har access akuten öppet på söndagar så man kanske kan åka dit istället? Nån som vet?

♥Albin♥ född 30/8 -06 och ♥Jesper♥ född 20/10 -07 mina ögonstenar!
  • Svar på tråden Access Akuten Göteborg??
  • kotten75

Axessakuten har öppet dygnet runt men de har ingen röntgen på helgerna. Även Mölndal har akutmottagning o det är möjligt att ni bör åka dit eftersom ortopeden finns där, med tanke på hans brutna näsben. Alternativt till Sahlgrenska om en kirurg behöver titta på honom. Ring 031-342 10 00 (växeln) och be att få bli kopplad till kirurgsköterskorna på Sahlgrenskas akutmottagning så kan du rådfråga dem. Lycka till.

• jojo7

Tack så jätte mycket. Ska ringa med en gång.

• kotten75

Bra, gör det. Se till att få hans skador dokumenterade ordentligt. Är bra om det är att han väljer att göra en polisanmälan samt ur försäkringsperspektiv.

• kotten75

Du kan väl berätta hur det går sen?

• kotten75

Förresten... Det kan hända att ni ska till Öron-Näsa-Hals-mottagningen och den ligger på Sahlgrenska. Öppnar vid 10-11 har jag för mig. Men det lär sköterskorna på Akuten informera dig om.

• jojo7

Jag fblev hänvisad till sjukvårdupplysningen som sa att vi skulle ringa till sahlgrenska. dom öppnade 9 idag. Ska ringa dit sen och boka tid. Det var tydligen en speciell mottagning där dom tar kort m.m.
    Jag skriver mer sen när jag har pratat med dom.

• kotten75

Med största sannolikhet är det ÖNH-mottagningen ni ska till;

Jourmottagning enligt överenskommelse på telefon
    Telefontid vardagar kl 08.00-18.00, helgdagar kl 09.00-17.00
    Telefon 031-342 22 51

• kotten75
    jojo7 skrev 2008-06-15 07:39:10 följande:
    Jag skriver mer sen när jag har pratat med dom.
    Gör det, hoppas det går bra!!
Svar på tråden Access Akuten Göteborg??