• Bruden1

Blöder mer igen efter förlossningen! Normalt??

Jag fick barn för drygt 2 veckor sedan, vaginal förlossning.
    Har blödit sedan dess men blödningarna har sussesivt blivit mindre,
    vissa dagar har det inte kommit nåt blod alls o på kvällen kanske det kommit
    lite blod de dagarna, det har varit lite mer åt det bruna hållet. Men igår kom det mer färskt blod och igår kväll när jag reste mig från soffan kom det mycket som jag riktigt kände rann mellan benen och det var en massa blodklumpar med!! nu under natten har det kommit färskt blod, fast inga mängder direkt, bytte bindan som jag haft inatt nu på morgonen.

Är detta normalt??? eller vad kan det va!?
    Nåt allvarligt??

Hjälp! Orolig!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Blöder mer igen efter förlossningen! Normalt??
  • luddegos

JAg skulle ringa BB om jag var dig. Är säkert bara gammalt blod som legat "lagrat" i kroppen som nu kommer ut, men man ska ju vara observant på ökade blodmängder efter sin förlossning.

Lycka till

Ludvig & Hugo.......kärlek
  • Tindrande

det är inte helt ovanligt att man blöder mer då och då.
    Jag började blöda mycket efter att jag ansträngt mig väldigt.
    Men om du känner dig orolig så är det ju bäst att du lyfter på luren, det går ju snabbt att bara ringa in och höra med dem

• Therace

www.familjeliv.se/Forum-3-149/m33095655.html

För mig kom det och gick i tre perioder. Det är tydligen vanligt att att ha avslag i 8-12 veckor. Enligt min BM vid efterkontrollen är det mycket vanligt att det sätter fart en gång till efter 'avslutat avslag', och att det blöder mer vid ansträngning jämfört med vila, samt att avslaget - liksom mensen - kan komma i klumpar mot slutet, levrat blod...

Var istället noga med att känna efter om du har feber?

• Bruden1

vad kan det va om man skulle få feber då?

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till charmtrollet Evelina född 051013 & lillstumpan Alicia född 080529 ♥ ¸.?°´¯)
  • Micaela och Marcus

jag blödde i 7-8 veckor efteråt och de sista två veckorna blödde jag mycket mer än vad jag gjorde "mitten-veckorna". min barnmorska sa att det va helt normalt

• AnnaEd2

Så där fick jag också några veckor efter min första förlossningen. Jag hade nästan slutat blöda, men helt plötsligt när jag reste mig upp så bara forsade det. Ringde KK och de tyckte jag skulle åka in. Gjorde det, men de hittade ingen förklaring till varför det blödde som det gjorde.
    Om du har feber kan det vara livmodersinflammation. Det fick jag efter min andra förlossning. Inte kul...

Svar på tråden Blöder mer igen efter förlossningen! Normalt??