• MsX

Turkiet, Blue village pascha bay 16/ 8- 23/ 8-08

Ska resa med min dotter till blue village pascha bay i alanya, turkiet i augusti. Då jag reser helt själv med henne undrar jag om det är någon mer här på fl kanske som ska dit då eller om nån varit där som kan berätta hur ni tyckte det var. Vore kul o ev lära känna nån mer som ska iväg dit då d kan bli lite ensamt o åka själv med en snart 4 åring.

• Svar på tråden Turkiet, Blue village pascha bay 16/ 8- 23/ 8-08
  • malla76

jag var där 2006 i juni med min man och våra barn då 1 år och 3 år. Det är ett toppen hotell sååååå fint och man behöver verkligtn inte lämna området allt finns där. Men jag skulle vilja rekomendera resturangen på andra sidan vägen från hotellets entre. Du går genom en tunnel under vägen och där ligger den på en gång. Aksoy heter den och de är super trevliga kan till och med lite svenska och är super måna om barnen och roliga. dessutom okej priser. billigare än på hotellet på mycket.

Själva alanya var vi inne i en gång och det var en gång för mycket ansåg vi. Resturanger och affäreer som hela tiden försöker få en att handla där och de tar inte ett nej.

Men hotellet har lite affärer så det räcker ändå. Och så stort poolområde med toppen pooler. så du kommer få en mycket trevlig semester kan jag lova.

Själva transfern är ju lite lång tänk på det. Barnen blev gnälliga och på hem vägen åkte vi ett på natten så det var ju lite bök får jag erkänna.

Trevlig semester

• MsX

Jag har ju varit i alanya flera gånger förut.. men aldrig utanför o på d hotellet. Tycker inte heller om alla som försöker få in en på restauranger o i affärer där inne i aly.

Jag oroar mig för om d blir för långsamt o åka bara jag o dotra... tänkte ha halvpension iaf så har man d kirrat..

• MsX

kan dock tänka mig att affärerna på hotellområdet är bra mkt dyrare än utanför.. som inne i aly tex..

• MsX

puffar för o få höra lite mer av er som varit där eller om nån ska dit under den tid jag ska dit..

• MsX

puffar för att fler ska kunna se tråden...

• mia maria

Jag avr i Alanya själv med sonen som då var 3 år förra sommaren - dock bodde vi inne i Alanya så jag kan ej uttala mig om erat hotell (fast vi åkte förbi där med transfern tror jag! )
    I år åker vi till Marmaris!

Jag tror inte att det blir för långsamt - även fast jag o sonen bodde inne i Alanya förra året så var vi ju mestadels på hotellet o badade i poolen. Gick visserligen ut o åt om kvällarna, men jag tror inte att vi hade lidit om vi hade bott på ett liknande hotell som Pascha Bay heller...!
    Dock är jag inte så förtjust i de här stora hotellbyarna som Blue Star o Blue Village, men jag kommer säkert att hamna på en sådan nå'n gång i mitt liv, o jag tror inte att det är dåligt på ngt vis - det passar bara inte mig!

TS: när i aug ska ni åka? Vi åker den 22:a.
    Var i Alanya har ni bott när ni varit där förut?

• MsX

Vi åker om jag nu åker till pascha.. kan inte riktigt bestämma mig till 100%, att åka 16 augusti o stanna en vecka.

Har bott på margarita förut som ligger inne i alanya.

Svar på tråden Turkiet, Blue village pascha bay 16/ 8- 23/ 8-08