• Mamsingen

Rödvinsfläck!

Sambon var på personalfest igår och idag upptäckte han en rödvinsfläck på sin skjorta. Hur och kan man få bort den? Alla tips mottages tacksamt för det är en helt ny skjorta.

Tack!
    Linda

• Svar på tråden Rödvinsfläck!
  • Miss Love

Vanish brukar fungera på rödvin

• smaragden

life butiken alltså hälsoaffär har visst ett medel som är just för rödvinsfläckar.

• Tess76

Vanish sprutade jag på en rödvinsfläck förra helgen, lät ligga över natten eftersom jag inte vill tvätta på natten . På morgonen när skjortan skulle in i maskinen var fläcken redan borta.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Fru annmi
    Tess76 skrev 2008-06-15 14:41:44 följande:
    Vanish sprutade jag på en rödvinsfläck förra helgen, lät ligga över natten eftersom jag inte vill tvätta på natten . På morgonen när skjortan skulle in i maskinen var fläcken redan borta.
    Såå pass bra alltså..Bra att veta
  • Tess76
    Fru annmi skrev 2008-06-15 14:43:18 följande:
    Såå pass bra alltså..Bra att veta
    Mmm, men ska kanske förtydliga också att fläcken inte var nattgammal, utan endast några timmar, vet inte om det har betydelse.
    //Kalla fötter, varmt hjärta.
  • tricken

Finns ett medel som heter Vinfläcksborttagaren, funkar jättebra mot vinfläckar men även bär o andra svåra fläckar, säljs i Lifebutiker men tror även det kan köpas på nätet, Googla så kanske du fåt nån träff.

• kladdkakan

Jag fick en rödvinsfläck i min ljusa tygsoffa en gång. Det var kul... Dock öste jag på mängder med salt, och dagarna efter skrubbade jag med bakpulver och vatten. Inte ett spår efter fläcken sen!! Så sjukt coolt! :)

• PlasticAngel

jag fick ett glas vin över hela mina fusk sidenbyxor...dom va helt röda o vanish tog bort allt! det va nåra dagar efter..
    lade dom bara i en hink med vatten o vanish!

Svar på tråden Rödvinsfläck!