• Monkey Tales

Stora kvinnor med kläder i storlekar 46-54

Jag har storlek 46 och tycker att det jättesvårt att hitta snygga kläder i min storlek. Oftast är det utplockat eller så är det rena rama tälten.

Tar tacksamt emot bra tips om var jag kan hitta snygga kläder i större storlekar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stora kvinnor med kläder i storlekar 46-54
  • vänat

Cellbes har en del snygga kläder i större storlekar, även ellos har lite större storlekar på kläder som är helt ok hej de med i fall man nu vill bestälal på post orde dess utom hyfade priser.

• Reyngirl

Röstade för internet eftersom jag brukar fynda på ellos.se
    Finns massor med snygga kläder i stora storlekar och man lyckas alltid få en 30% rabatt på hela beställningen

Annars gillar jag också KappAhl och Lindex H&M funkar också...

• katrili

jag shoppar med min mor som har lite större storlek, 46-48
    jag vet inte vilken del av landet du bor i, men åhléns city i sthlm, där har dom riktigt snygga kläder, inte det här vanliga "är du fet ska du gömma dig i tält"

där finns märkeskläder och det är inte bara ett märke, där kan man faktiskt gå o kika ett tag på vad man gillar

• Monkey Tales

Jag bor i Stockholm. Är det någon som känner till om det finns någon mindre butik med lite mer specialla och designade kläder i större storlekar?

Jag vet att det finns någon runt Stureplan som heter Big & Trendy men jag tycker att deras kläder är ganska tantiga.

• vänat

I balnd kan man hitta sörre kläder som är ok ho sGudrun sjöden om man nu gillar den stillen eller på miss mary of sweden dock inget jag personligen gillar själv men kan ju finnas andra som gör det.

• Atamon

Zizzi har storlek 42-56 och brukar ha en del snygga kläder och dessutom trevlig personal i de butiker som jag har varit inne i.
    Annars blir det mest Kapp Ahl, H&M och Lindex - eftersom de har rea praktiskt taget jämnt Jag handlar aldrig på postorder

• LaTjej

Kapp ahl har snygga kläder =)

• cloudberry79

Jag har en kompis som alltid handlar på Taillissime (Laredoutes större storlekar). De är lite dyrare men det är superfin kvalitet som håller länge! Dessutom är det liksom normala kläder i större storlekar, inte tant-tält eller sånt som gör att man sjunker in i inredningen pga tråkiga färger.

Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra.
  • Banana82

mina storlekar växlar lite, emn i mått ligger jag kring en 46a... och jag handlar överallt, hm, gina tricot, kappahl lindex... min kompis som är ungefär storlek 50 handlar också som mig och vi handlar i princip inget från tältavdelning (varför tror dem att bara för att man är stor så vill man gömma sig i oformliga plagg)... handlar om att våga tror jag, att prova det där man alltid hört "runda tjejer kan inte ha det" Jo då, bredrandigt, tight kortkort, vad man än trivs i, man kan ha det och det är snyggt... En del kläder jag äger är egentligen oversize i mindra storlek, blir ett helt annat plagg på mig

• Monkey Tales

Jag är jättesugen på att öppna en klädbutik med större storlekar. Snygga större storlekar. Tror ni att det skulle gå ihop? Finns det efterfrågan överhuvudtaget?

Om jag talar för mig själv så finns det det för min del iallafall. Jag skulle lätt betala lite extra cash för ett snyggt desginerplagg, som satt perfekt i rätt storlek.

• Tussilagon

Jag har en bekant som är på G att öppna en internetbutik med just tuffa kläder för tjejer med större storlekar.

• JohannaL

Inidiska,, där finns mycket fina tröjor o blusar,, och jag som anars har 52 fåt lätt p åmig många av deras xl kläder =)

• AlexiaGiulia

Jag kan bli så irriterad när jag går på dom vanliga kedjornas lite större avdelning... Varför tror dom att bara för man en tjock så gillar man inte kläder, vem f..n vill gå i tvärradniga kläder i syntetiska matreal. Jag var inne på Lindex å skulle lite i panik hitta nåt, det blev ett tantlinne för 200 kr, jätte ful men jag var tvungen att ha nåt på mig.

Nu fick jag skälla av mig lite.... Inte för att kläderna blir snyggare men ändå

Vill säga att givetvis finns det fina kläder oxå.

Ha en bra kväll =)

Svar på tråden Stora kvinnor med kläder i storlekar 46-54