• Anonym (AJ!)

sår på blygdläppen

Är ju lite pinsamt.. eller nää eg inte.. men ONT gör det.. sved som fasen i morse när jag kissade.. liksom vid sidan av "hålet".. jag kollade.. och på insidan av blygdläppen har jag ett ca 2 cm långt "jack".. som om jag blivit skuren av nåt. AJ ! !

Vet inte hur det har kommit dit för min kille och jag har inte haft sex på en månad och tja.. pillar på mig själv gör jag i stort sett aldrig.
    Det jobbiga är att jag har mens just nu.. och pga spiral har jag EXTREMT kraftiga blödningar och det hjälper ju liksom inte att tvätta rent såret för det blir blodigt o klafsigt där nere direkt... när jag bytte tampong förut så kollade jag såret extra noga med spegel.. och det blöder lite därifrån också AJ AJ AJ.

Vad kan man göra? Känns som att det bara är att vänta ut det och lida eller?

• Svar på tråden sår på blygdläppen
  • Anonym

Kan det vara pga tampongen? Att den varit för torr när du har bytt? Jag har aldrig fått något sår som du.

• Anonym

smörj med inotyol.det kommer att läka bra.det brukar göra det i underlivet.

• Anonym (AJ!)

nä alltså det är en bit i från.. UTANPÅ liksom.. där är ju inte tampongen o river. och det är ÄNDÅ ingen risk att den är för torr när jag har mens.. de blir helt genomblodade och trillar nästan ut själva efter 30 min så här första dagen

• Anonym

Det kommer att läka inom kort. Man har så mycket blodkärl och sånt i underlivet så det brukar läka snabbt. Använd tampong tycker jag och ha bekväma trosor som inte irriterar.

Jag brukade kissa i duschen med ljummet vatten Generad de gångerna jag fått riktiga sår eller blåsor på blygdisarna när jag red mycket - häst alltså så ni inte tror något annat Men det brukade som sagt läka på en eller två dagar.

• Anonym

Tycker inte man ska använda salva på önppna SÅR, däremot är det ok, om man bara är irriterad i huden.

• anneliesb

Kan det vara ett herpesutbrott?

• 68an

Eller sköra slemhinnor som gör att du får sprickor. Det problemet har jag ibland och det är ofta värre då jag får mens. Jaghar fått testa både östrogensalva och Acos intim gel och jag vet inte om någon var bättre av dom två men intim gel har jag valt att fortsätta med. Det är en salva i gelform som inte kladdar och är helt ofarlig och behaglig. Bm sa att jag ska smörja in mig varje gång efter duschen med den och ville jag så gör jag det ännu oftare.

• 68an

Eller sköra slemhinnor som gör att du får sprickor. Det problemet har jag ibland och det är ofta värre då jag får mens. Jaghar fått testa både östrogensalva och Acos intim gel och jag vet inte om någon var bättre av dom två men intim gel har jag valt att fortsätta med. Det är en salva i gelform som inte kladdar och är helt ofarlig och behaglig. Bm sa att jag ska smörja in mig varje gång efter duschen med den och ville jag så gör jag det ännu oftare.

• Mosie

Som sagt innan, sa laker det ganska sa snabbt dar nere, men om det ar djupt kan det behova hjalp. Jag ramlade med cykel (herrstang) forra aret och landade pa bromskabeln och fick ett stort jack pa ungefar samma stalle som du beskriver, var tvungen att aka och sy, men nar det var sytt lakte det pa mindre an en vecka.

• Anonym (AJ!)

Det är DEFINITIVT INTE herpes.. hur vet jag det? Jo .. det är ETT sår.. ser ut som en kniv skurit där.. misstänker att det är en av mina vassa naglar... jag har haft lite problem med just sköra slemhinnor det senaste så det har varit torrt och "kliigt" emellanåt och jag har en tendens att klia mig i sömnen... kanske ska börja med nån sån där salva iaf.. om inte annt när det läkt

tack för tipsen

Svar på tråden sår på blygdläppen