• FrökenR

Vita prickar/blåsor på läppen!

Upptäckte precis små vita prickar eller blåsor mest på underläppen (lite på överläppen) på min son som är 6 månader. Han har inget på tungan eller i munnen. Han har inte ätit något som han inte ätit förut. Vad kan det vara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-15 20:14
    Nu har han fått röda prickar runt munnen också!! Han har aldrig haft en prick tidigare!

• Svar på tråden Vita prickar/blåsor på läppen!
  • SPECIELL

Hej det låter som aftne. Jag hr fem barn var av fyra har haft det i mängder i mun som små. Även haft herpesblåser som visat sig så i mun och hals förta ggn det slagit ut. Dessa vita blåsor gör ont du kan smörja läpp med lite alvedon.

• SPECIELL

Det finns gel på apoteket som du kan köpa som du smörjer på. Det lägger sig som en hinna runt blåsorna.
    Det gör ont i fall man kommer åt blåsorna så bli inte förvånad om han stökar med flaskan i mun lycka till

• FrökenR

Han har inte alls ont. Nu har han inga röda prickar runt munnen (det var nog bara nappen). Men de vita prickarna sitter på tungan istället för på läppen. och som sagt så verkar de inte besvära honom alls.

• FrökenR

Tack för svaren SPECIELL. Kram.
    Jag ska ringa BVC på deras telefontid idag eftersom det blivit fler prickar på tungan. Vi får se vad dom säger.

Svar på tråden Vita prickar/blåsor på läppen!