• augmamma

bb-väska på huddinge sjukhus

Jag håller på att förbereda bb-väskan. Har sökt på trådar här och fått massor av bra tips. Det verkar dock vara lite olika med vad olika sjukhus tillhandahåller. Vi ska föda på Huddinge och jag undrar därför om någon har erfarenhet därifrån. Får man bindor, bb-kläder etc.?

• Svar på tråden bb-väska på huddinge sjukhus
  • pulmones

japp, man får bindor, nättrosor, blöjor, låna bäbiskläder och låna nattröja till dig. Handdukar finns och ibland luktfritt schampo....

• augmamma

Åh, vad bra. Några saker man kan stryka från listan. Väskan kommer ju bli ganska full...

• Afrodiziak

Födde vår dotter där för 10 mån sedan , och det man i princip får är bindor och blöjor.
    Vi hade med oss egna barn kläder , kändes mysigare att klå henne i nåt som vi köpt.

För övrigt så har jag bara gott att säga om förlossningen , det var fullt när vi kom in och fick ligga i ett intagningsrum och dom gjorde allt för att vi skulle få en sån trevlig förlossning.
    Kom med smörgåsar, fläktar, radio etc. Nu hade vi sådan tur att vi hann flytta in i ett förlossningsrum innan Meja tittade ut.

• pulmones
    japp, de3n blir alltid full och alltid kommer man hem med oanvända grejor

det är ju ett sjukhus så de har ju allt som krävs för att överleva . ber man om det kan man få all världens salvor, tandborste och tandkräm...nagelfilar osv
    augmamma skrev 2008-06-15 19:26:08 följande:
    Åh, vad bra. Några saker man kan stryka från listan. Väskan kommer ju bli ganska full...
  • augmamma

Afrodiziak: skönt att höra att förlossningen gick bra och att de gjorde allt trevligt. Hoppas det blir likadant för oss..

Pulmones: kan tänka mig att de har allt. Känns tryggt! Som förstföderska (i alla fall jag) vill man ju gärna ha med sig allt och inte missa något..

• Anna81
    augmamma skrev 2008-06-15 19:33:52 följande:
    Afrodiziak: skönt att höra att förlossningen gick bra och att de gjorde allt trevligt. Hoppas det blir likadant för oss..Pulmones: kan tänka mig att de har allt. Känns tryggt! Som förstföderska (i alla fall jag) vill man ju gärna ha med sig allt och inte missa något..
    Jag har fött 2 barn där och vill bara säga att dom är helt otroliga där, har bara blivit bra bemött.
    Lycka till när det är dags jag ska själv dit igen snart
  • augmamma

Anna81: Åh, vad bra. Känner ingen som fött där så jag har inte hört så mycket om det. Men har såklart sett barnmorskorna... Lycka till till dig med.

• pulmones
    och även om man föder sin 4de så lär man sig inte ....gubben får ryggskott hahaha
    augmamma skrev 2008-06-15 19:33:52 följande:
    Afrodiziak: skönt att höra att förlossningen gick bra och att de gjorde allt trevligt. Hoppas det blir likadant för oss..Pulmones: kan tänka mig att de har allt. Känns tryggt! Som förstföderska (i alla fall jag) vill man ju gärna ha med sig allt och inte missa något..
  • Anna81
    augmamma skrev 2008-06-15 19:45:07 följande:
    Anna81: Åh, vad bra. Känner ingen som fött där så jag har inte hört så mycket om det. Men har såklart sett barnmorskorna... Lycka till till dig med.
    Tack så mycket
  • augmamma

pulmones: haha, då är jag väl inte ensam. Min älskling tycker iaf att vi ska ta med allt som kan tänkas behövas eftersom vi ändå ska ta bilen. Får se om han är lika positiv nästa gång..

Svar på tråden bb-väska på huddinge sjukhus