Kortare mellangård.
Jag har fött tre barn vaginalt och blivit sydd alla gånger. Första gången fick jag ett snedklipp p.g.a sugklocka. Andra gången sprack jag lite i mellangården, vilket resulterade i en liten glipa ner i mellangården på ca 1/2 cm. Den tredje (och sista!) gången sprack jag tyvärr också i mellangården, vilket resulterade i en glipa på ca drygt 1 cm. Man kan säga att min mellangård nu är hälften så lång som innan mina förlossningar! Min barnmorska tycker att det ser helt okej, "normalt" och "snyggt" ut, så jag har aldrig varit på gyn och visat upp det. Jag vågar ju absolut inte föda fler barn vaginalt då mellangården tycks bli bara mindre och mindre! Nu har flera år gått sedan min sista förlossning, men detta är något som tynger mig och gör mig ledsen emellanåt.. Det kan bl.a. kännas lite obehagligt vid sex, och jag känner mig så "stor" (var jättetrång före förlossningarna). Det kan också komma in luft ibland. Däremot är det inget fel på bäckenbottenmuskulaturen, där är jag riktigt "stark" faktiskt. Är det vanligt att det blir så här efter förlossningar? Finns det fler som har det som mig? Är det någon som opererat underlivet i efterhand (känns väldigt gruvsamt!!)? Hur skulle ni ha gjort i min situation? Tacksam för svar!