• stiletto

få till eyeliner snyggt

kanske behöver jag mer övning men jag kan verkligen inte få till eyelinern snyggt vid övre fransraden. Hur ser eran teknik ut? är det lättare med kajal?

• Svar på tråden få till eyeliner snyggt
  • A med A och R

Vet inte, men jag undrar samma sak..

Vänta inte på den stora lyckan, så att du missar den lilla!
  • mammaknas

Använder eyeliner i kakform med en tunn, platt pensel och liksom "trycker" färgen på plats. Blir inte lika skarpa konturer som med flytande men funkar alldeles utmärkt för mig.

• Fridapida

Övning. Det är det enda som gäller.
    Lättast tycker jag är att ha en pensel som är ganska fast. Är penseln lång o mjuk och formulan rinnig så blir det svårare.

• Hundkär

lättast med en "eyeliner penna" det finns sånna med hård borst.

• getingmidja

Jag föredrar eyeliner som är mer som en tuschpenna, jag är ovan med penselvarianten.

• Fridapida
    getingmidja skrev 2008-06-16 18:26:22 följande:
    Jag föredrar eyeliner som är mer som en tuschpenna, jag är ovan med penselvarianten.
    Jag har provat det tidigare men varit missnöjd eftersom färgen blev inte tillräckligt kolsvart, mer transparent. Vilken har du o blir den riktigt kolsvart? Jag skulle gärna prova igen om jag hittade en som blir riktigt svart. Har hört att Armani har en, någon som provat?
  • Miu

övning ger färdighet. Jag tycker att flytande blir bättre än kajal.

• J W

man kladdar dit det efter bästa förmåga och sedan tar man en tops och tar bort det som inte ska vara där... Blir skitbra

• Vackra Astrid

Vanligaste felet folk (kvinnor) gör är att liksom dra ut ögat och släta ut veck och rynkor och måla så, och sedan när de släpper och vecken lägger sig tillrätta igen så blir det ju helt fel och ojämnt.
    Låt bli ögat, dra inte i ögonlocket, ge tusan i att släta ut-MÅLA DIREKT PÅ ALLA VECK så blir resultatet precis som det du målar.

• J W
    Svar på #9
    SMART!!!
    Det har jag inte tänkt på
  • Nikki75

Har använt både vanlig flytande eyeliner och en "tuschpenna" genom åren. Har använt eyeliner sen jag gick i nian, alltså i över femton år, och vet att oavsett vad man använder sig av för produkt så handlar det om övning, övning och åter övning. För min del har jag fastnat för Rimmel´s produkt med en filtspets som man doppar i en flaska med färg. Tror det är den som man lättast kan få ett snyggt, snabbt resultat med. Trodde först inte på den eftersom Rimmels produkter är ganska billiga och inte brukar vara så bra, men den har faktiskt blivit min favorit. Lycka till!

• never die

J W skrev 2008-06-16 19:55:16 följande:

man kladdar dit det efter bästa förmåga och sedan tar man en tops och tar bort det som inte ska vara där... Blir skitbra
    Så kör jag med... Älskar 50-tals varianten. Mycket & svart ska det va´!

Fridapida: Snyggt!!
  • A med A och R
    mammaknas skrev 2008-06-16 16:51:25 följande:
    Använder eyeliner i kakform med en tunn, platt pensel och liksom "trycker" färgen på plats. Blir inte lika skarpa konturer som med flytande men funkar alldeles utmärkt för mig.
    Vart kan man köpa eyeliner i kakform. Letat överallt...
    Vänta inte på den stora lyckan, så att du missar den lilla!
  • Fridapida

never die skrev 2008-06-16 22:08:13 följande:

J W skrev 2008-06-16 19:55:16 följande:
    Så kör jag med... Älskar 50-tals varianten. Mycket & svart ska det va´!Fridapida: Snyggt!!
    Tack
Svar på tråden få till eyeliner snyggt