tips på arbetsskor för vårbiträde.
börjar sommarjobba som vårdbiträde imorgon och jag undrar vad för skor man bör ha på sig.
foppatofflorna är totalt uteslutna!
börjar sommarjobba som vårdbiträde imorgon och jag undrar vad för skor man bör ha på sig.
foppatofflorna är totalt uteslutna!
Synd att du dissar Crocsen, helt underbara, man slipper den där ingången-fotsvett-känslan.
Birkenstock eller Scholl tycker jag är sköna att jobba i om man går mycket. Eller gympaskor.
ecco har jag och jag älskar dem!
gillar inte heller foppaskorna, tycker att de är klumpiga, men det är en smaksak
man blir inte för varm i gympadojjor då?
jag tycker att gympaskor är förvarm, men det beror ju på lite vad du har för fötter oxå, det finns lättare "gympasko" som bla ecco har, som jag själv funderar på att köpa sen när det är dax att byta sko
jag skulle inte rekommendera gympaskor. De är varma och svåra att göra rent om det händer en "olycka" på dem.
Jag har alltid sandaler på mig, såna där med kardborreband, jättebra och tål både ytdesinfektion och t.o.m. maskintvätt ett par gånger! Jag är duktig på "olyckor"
just det ja. skorna bör väl vara lätta at rengöra.
ja det är ganska bra om de är lätta att göra rena. olycker händer lätt!
Jag rekommenderar Ecco skor och sandaler. Har jobbat i hemtjänsten i 20 år, så det innebär MYCKET gående under varje dag. Har - innan jag upptäckte Ecco skorna - haft problem till o från med hälsporre och knän, men inget alls sen jag började med Ecco skorna!!! VARFÖR upptäckte jag dom inte tidigare????
Dessutom finns det en garanti på Ecco skorna så dom är värd varenda öre, så spara kvittot... går dom sönder på nåt sätt så får man ett nytt par!! Det fick jag efter ett par som en söm gick upp på efter 4 år!
Behövde bara visa kvittot!!
L jung: oj har de så bra garanti?? visste jag inte, fast jag brukar byta varannat år ändå!
mumin: ja jag har sett ballerina modellen och den tycker jag är helt ok och var ett alternativ när jag ska köpa nya. Har ett par kopier (den vanliga modellen) och upplevde att jag fick mer ont i fötterna och fick mer stöttar när jag jobbade i dem. Jättebra att du hittat en sko som du gillar och är ju likadan i eccoskon
jag har ett par SUPERsköna björnborg sandaler... tål också maskintvätt. När jag är i mammas kiosk brukar jag ha hennes crocs och dom är också jättesköna!!
hej! nu har jag jobbar några dagar i mina vanliga ballerinaskor och jag har svinont i fötterna!!
hur som helst så provade jag lite skor idag efter jobbet. det blir inga crocs/crocskopior efersom jag tycker de är fula och dessutom var de obekväma. det blir inga birkenstock heller. de är för hårda i sulan. det kommer antagligen bli ett par ecco i ballerinamodell eftersom jag vill ha stötdämpning mest. jaja. ska handla imorgon även om det svider i plånboken. kvalitetsskor koster ju en del.
tack för alla tips och ta hand om era fötter :D