• the devil wears CM

Morgongåva, är det ett måste?

När man är inne i "bröllopssvängen" och planerar bröllop så ställs man inför många nya insikter. Ta det här med morgongåva till exempel.

Är det ett måste?
    Ni som ska ge en, vad ska ni köpa och varför?

• Svar på tråden Morgongåva, är det ett måste?
  • blipblop

Klart det inte är ett måste. Det väljer man väl själv.

Vet dock av erfarenhet att många brudar vill ha det medan många brudgummar tycker att det är onödigt :)

• Andaloal

Jag fick ingen och klarade mig likabra ändå även om jag självklart hade blivit glad.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Takhiza

Jag fick ingen och ville inte ha någon
    Vi tog de pengarna som skulle ha spenderats på tex morgongåva till mys en dag extra

the devil wears CM skrev 2008-06-15 21:44:08 följande:
    När man är inne i "bröllopssvängen" och planerar bröllop så ställs man inför många nya insikter. Ta det här med morgongåva till exempel.Är det ett måste?Ni som ska ge en, vad ska ni köpa och varför?
  • the devil wears CM

Takhiza, så känner jag lite också. Bättre att ta de slantarna och lyxa/mysa till det extra. Visst, det är väl alltid kul att ge och få presenter men jag tycker det känns något krystat.

Tror även jag att många brudar vill ha medan brudgummarna likväl kan strunta i det. Men vi kvinnor gillar ju presenter

• blipblop

Jag fick till min stora förvåning ett par fantastiska örhängen på bröllopsdagens morgon och de hade jag sedan på mig på bröllopet. Jag älskar dem och jag älskar sättet jag fick dem på. För mig blir de alltid väldigt speciella. Jag visste inte att jag skulle få dem. Om jag blivit tillfrågad innan bröllopet så hade jag sagt att det inte var så viktigt men så sa jag om mycket innan bröllopet... jag ångrar mig idag.

Det var fint.

• the devil wears CM

Blipblip, ja det var en fin gest. Men då var det en överraskning och en handling av kärlek och vilja. Självklart är de speciella.

Morgongåvor känns så uppstyltat och fyllda med måsten. Typ lyxiga presenter och dylikt.

• Ruda

Vi gifter oss om 2 veckor, och har några riktigt stressiga år med barn, djur, renoveringar, studier och jobb...

I början på maj fick jag min "morgongåva", en överraskningsresa på tu man hand till Rom! Utan barn, djur och stress!
    Det var den bästa morgongåva man kan få!

Men till frågan, jag tycker nog inte heller det är så viktigt med morgongåva, som tidigare skrivit, det är bättre att lägga pengarna på att uppleva nåt tillsammans!

• the devil wears CM

Ruda, ja-precis så som ni nu ska göra. Kul med Rom och grattis i förskott till giftemålet!

Svar på tråden Morgongåva, är det ett måste?