• Anonym (Hanna)

Runda utslag på exakt samma ställe!

Jag har fått utslag på båda fötterna på exakt samma ställe. Utslagen är runda, stora som en femkrona och i det runda finns småutslag som påminner om kliade myggbett. Dessa sitter strax ovanför fotknölen.

Jag har haft dessa i minst en månad nu och de kliar nåt fruktansvärt! Det jag tycker är märkligast är att de ser likadana ut och sitter på samma ställe på båda fötterna! Någon som har en aning om vad det kan vara??

• Svar på tråden Runda utslag på exakt samma ställe!
  • Anonym (Hanna)

Ingen som vet?

• Anonym

googla numelärt eksem, vet inte riktigt hur det stavas men det låter som det. Jag hade det när jag var liten.

• Anonym (under)

Jag har utslag under fötterna som kommer med någon veckas mellanrum.
    Trycker man lite på fotsulan ser man ljusnade ringar.
    Kliar något fruktansvärt!
    Brukar klia "tillbaka" men då börjar det bara "bränna" och svida till istället.
    Räcker inte att klia med fingrarna utan får dra fötterna mot mattorna och då bränner det ju extra mycket (givetvis med strumpor på). Vet att det inte är svamp iaf..

• Anonym (Hanna)
    Anonym skrev 2008-06-16 20:23:55 följande:
    googla numelärt eksem, vet inte riktigt hur det stavas men det låter som det. Jag hade det när jag var liten.
    Tack! Många av de bilder jag fick fram ser exakt ut som mina utslag! Verkar som att jag måste åka till doktorn ändå..
  • Anonym
    Anonym (under) skrev 2008-06-16 20:37:13 följande:
    Jag har utslag under fötterna som kommer med någon veckas mellanrum. Trycker man lite på fotsulan ser man ljusnade ringar. Kliar något fruktansvärt! Brukar klia "tillbaka" men då börjar det bara "bränna" och svida till istället. Räcker inte att klia med fingrarna utan får dra fötterna mot mattorna och då bränner det ju extra mycket (givetvis med strumpor på). Vet att det inte är svamp iaf..
    Så där får jag oxå! Helt sjukt vad det kliar.
  • Anonym (under)

Du har ingen aning om vad det är för något?
    Är dina också under själva hunden eller hur man ska säga? Det blir liksom inga bulor utåt?

Anonym skrev 2008-06-16 22:42:05 följande:
    Så där får jag oxå! Helt sjukt vad det kliar.
Svar på tråden Runda utslag på exakt samma ställe!