• Småkottarna

Tips när man bränt sig i solen o håller på att klia sönder hela ryggen??

Eftersom jag aldrig bränt mig förr är detta ett helvete just nu. Det är idag 7 dagar sedan jag brände hela ryggen och jag står inte ut längre. Först sista dagarna har jag börjat flossa men enda sen bara ngn dag efter det hände har det kliat. ORDENTLIGT! Jag står inte ut!! Sitter med hårborsten hårt på bara huden större delen av dagen och kan inte sova på natten. Det blir inte bättre heller... är detta vanligt när man bränt sig och finns det ngt sätt att bli av med det??

• Svar på tråden Tips när man bränt sig i solen o håller på att klia sönder hela ryggen??
  • Lussekatten87

du kan ju lindra solsvedan,klia inte! ta krossad is i en påse och be någon dra den längs ryggen så att du blir nedkyld och lite bedövad funkar en stund så du kanske kan somna iaf.

~.::* Älskade lilla Gabriel 080109 *::.~
  • Angdev

Jag brukar alltid använda aloevera-gel efter jag har bränt mig. kanske lite sent påtänkt nu med tanke på att du fjällar. Men kan vara bra att tänka på tills nästa gång. Nu kan jag bara rek. dig att smörja in med en fet hudkräm.

• Småkottarna

Jag är ensam och umgås inte med någon så där ofta så lite svårt att be någon hjälpa mig, jag kommer inte åt heller. Bad en kompis som var på besök att smörja in mig med lite cortisonsalva men det blev ingen skillnad, kanske mjukgörande är bättre? Kanske kan få 3 åringen att måla mammas rygg?

Usch, är glad att jag har pansarhud i vanliga fall, har aldrig använt solskyddsfaktor (inget att skryta om nej) och aldrig någonsinn bränt mig förr!!

• vicksvicks

helosansalva, tjockt lager o måste du ha kläder på dej ta bomull. lycka till o hoppas det blir bättre, men klia inte =)

Astrids mamma
  • Lussekatten87

oki,då vet jag inte vad man kan göra...jo du kanske kan lägga isen mellan två badlakan i sängen och sedan sova på den! hihi

• Runguska

Jag brukar fukta en handduk med kallt vatten och lägga över ryggen. Alltså ite blöta hela utan spraya lite med en blomspruta typ bara, annars kan man lika gärna duscha.

Min hemsida - www.kulturellt.se
  • Lussekatten87
    Lussekatten87 skrev 2008-06-16 00:39:40 följande:
    oki,då vet jag inte vad man kan göra...jo du kanske kan lägga isen mellan två badlakan i sängen och sedan sova på den!
    fast det kanske blir lite blött när man vaknar...guu vad trött jag är!
  • Småkottarna

Tack för tipsen! Får nog prova lite av varje och se om ngt hjälper.

Dock em tror jag att jag skippar is-sängen även om det kaaaanske skulle funka!!

• Teskedsmamman

Aloevera kör jag med... men filmjölk eller yoghurt ska lindra skönt.

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
Svar på tråden Tips när man bränt sig i solen o håller på att klia sönder hela ryggen??