• finskaflikkan

öronbrus

varför har man det?? Har haft varje dag konstant i en vecka nu o ja blir tokig.. Det brusar i mitt hö öra o själva ljudet går i min egen puls takt.. Kan de ha nåt me gravven o göra kanske? Ingen aning... därför jag frågar..=)
    E i v24..
    Kramar//Kattis

• Svar på tråden öronbrus
  • MrsZ

Det kan vara så att allt extra blod är boven i dramat. Jag har själv märkt av mer brus än vanligt på tex kvällarna. Men jag har aldrig riktigt funderat på den förren nu när jag läser din tråd.

• finskaflikkan

Okej.. Kan nog stämma de där med blodet.. =) bara nåt så fruktansvärt irriterande faktist!! Har de dygnet runt i princip.. Usch!! Hoppas att de går över snart! =)

• mumsfillibabba

Kanske har du fått tinnituss?!
    Det heter så när man upplever ljud från örat eller i huvudet trots att det inte finns någon ljudkälla i omgivningen.

Jag har haft tinnitus i många år. Jag fick det för att jag spelade så hög musik och gick på konserer och festivaler utan hörselskydd.

Min tinnitus låter som brus från en stor snäcka i ena örat och i det andra örat låter det som en tv test signal.

Jag hör ljuden jämt, men det blir värre då jag blir stressad, sovit dåligt eller liknande. I början är det oerhört plågsamt och jobbigt, men jag har vant mig vid ljuden nu. Bara det inte blir värre så klarar jag det.

Gå in och läs lite om det här.
    www.tinnitus.se/tinnitus.htm

• finskaflikkan

Har haft ett pipande ljud sen ett par år tillbaka som försvann sen ett år ungefär... O nu när jag e gravid så har jag fått brus istället.. O de går i min egen puls takt, även de pipande ljudet gjorde de... O dekommer bara när jag anstränger mig, typ böjer mig ner, e på toa o såna saker.. Inte annars... Så jag vet inte... ? =)

• MrsFlash

Så har jag med. I början av graviditeten kunde jag höra ett litet pip, gnällande typ. Nu hör jag bara bruset, speciellt när det är tyst på kvällarna. Bruset går i min egen pulstakt. Jag tänkte själv att jag hade fått tinnitus. Ska nämnas också att jag hade öroninflammation i vecka 5.

• finskaflikkan

Har frågat min läkare o han förklarade att bruset kan bero på ökad blodmängd i kroppen o du har ju en pulsåder som går nära örat o de e därifrån ljudet kommer... Så jag tror på de!! Borde isf gå över efter fl.. =)

Svar på tråden öronbrus