• Nikhita

*Jag har ju ioförsig låång tid kvar

Jag har ju ioförsig låång tid kvar tills dess, men skulle vilja veta vad ni erfarna tycker att man ska behöva hinna handla innan förlossningen??

• Svar på tråden *Jag har ju ioförsig låång tid kvar
  • Lizza

bindor, blöjor ,käk att frysa in! gula tvättskummilappar kaffebröd...hmmm.....barnolja, nässug, temp!

• lurksmulan

Mjölkuppsamlare från Apoteket, bindor, blöjor, tvättlappar.
    Resten kan man handla till senare om man vill ha.
    Vi har t.ex ingen nässug, som Lizza har. Det är dumt att handla grejer som man inte behöver. Bättre att handla lite efterhand.

• CoolJen

ammningsinlägg och ammningsbh...en ammningströja kan ju oxå va bra, så man slipper sitta med magen bar

• guldplutt

Är det inte lämpligt med en liten uppsättning kläder och en barnsäng...? Inte för att jag vet av egen erfarenhet, men vi hade nog tänkt köpa både det och skötbord. Vagn och bilstol kan man ju också köpa, det är ofta lite leveranstid på dem, men å andra sidan finns det ofta en garanti som innebär att om något skulle gå fel så går köpet tillbaka.

• Nikhita

vad mysigt det lät med kaffebröd, sitta och fika på bb SOM en mamma Myyys

• Lizza

men det hade jag inte heller när något av barnen föddes ( nässug) köpte det när wilma blev förkylad vid 3 veckor, så det hade vart bra att handlat innan för min del

Svar på tråden *Jag har ju ioförsig låång tid kvar