• Vinterbarnet

linea nigra??

Hej alla!!

Jag är i vecka 12 eller 11+0 enligt familjelivs uträkning, har dock inte varit hos barnmorskan ännu för en mer exakt uträkning (ska imorrn=))

Har nu fått ett svagt, mörkt streck på magen, vilket jag har förståt är det så kallade "linea nigra".

Är det nån som vet när detta brukar uppkomma på magen? vad jag lyckats läsa mig till så verkar det komma vid vecka 14-15, kan jag vara längre gången eller varierar uppkomsten mellan kvinnor och olika graviditeter?

Tack!

• Svar på tråden linea nigra??
  • Glenda Glad

Vinterbarnet: Det dök upp hos mig lite svagt i v12 också. Jag blev också fundersam eftersom jag läst v14-15, men du och jag är väl lite tidiga bara?

* Är i v 14 *
  • Vinterbarnet

Haha, ja det kan ju hända! =)
    man blir ju lite fundersam... väntar spänt till imorgon då jag ska till bm, kanske kan få se den lille!

Tack för ditt svar!

• velle

Fick min tidigt med båda mina första, men den här gången har jag inte fått någon alls! Väldigt olika alltså.

• ooGizzYoo

Jag är i v15 och har inte fått min än, kan det var så att man inte får den alls?

• Veggiemom75

Jag fick den rätt sent, verkar ha med magstorleken att göra.

• 3tjejer

Fick min förra veckan, v31. Tror den har kommit typ v28 och v29 de två gångerna tidigare.

• Majsan71

Fick ingen med de tre första barnen. Nu denna gång kom den för ett par veckor sedan, går in i v 38 imorgon.

• Niccisen

Det är helt olika tror jag. Jag fick inte min förrän sent i graviditeten.

BF 5/6-08
  • En till gul

Förra gången fick jag den tidigt, nu kom den sent, i vecka 33 eller 34.

• EllenDell

Jag är i vecka 33 och har fortfarande inte fått någon rand.

• Lajkie

Jag fick ingen med dottern och verkar inte få ngn nu heller, är i v.21.

• augmamma

Jag fick min i vecka 28-29. Alla får inte det. Som jag hört är det ett tecken på att det är en pojke vilket vi också har).

• En till gul

Hormonranden säger nog inte så mkt om könet. Jag fick en dotter och väntar förmodligen en till.

• 3tjejer

Tre graviditeter med ränder - tre tjejer.

• michelodeon

jag fick min rand redan i början av vecka 7, är i vecka 8 nu och den syns tydligt.

*****gravid i vecka 8*****
Svar på tråden linea nigra??