• Anonym (anhörig)

Behandlingshem i malmö??? Tips snälla!!!

Hej!

Min sambo har bestämt sig för att söka hjälp för sitt missbruk (kokain+alkohol) här i Malmö. Han har gått igenom behandlingar innan men då i sthlm.

Vi hittar 3 ställen på malmö stad. Men jag minns att jag för något år sedan hittade ett behandlingshem i malmö som verkade bra och där man kunde vara inskriven och få behandling på dagtid och sova hemma...men jag minns inte vad det hette...kan det varit ett privat ställe?

Jättetacksam för alla råd och tips!!!!

Kram

• Svar på tråden Behandlingshem i malmö??? Tips snälla!!!
  • Anonym

Har du försökt leta med hjälpa av googel? eller kollat i telfon katalogen eniro,hitta.se eler likande för att hitta de uppgifter du söker.

• Lovemyangel

ta kontakt med öppenvården lr narconon dem vet säkert nåt bra ställe... jätte bra att han tagit beslutet att lägga av... Hoppas han klarar det.. =)

• susannar

provita är bra. min pappa jobbar där:)

• Anonym (anhörig)

Tack snälla ni!!!

Jo jag har googlat...men inte så lätt att hitta...

"susannar" jag tror faktiskt det var provita jag sökte! Tack!

• Anonym (anhörig)

Hej! Kanske är det avenboken i Malmö du tänker på!? Min fd sambo väntar på en plats där, han behöver "bara" lämna tre rena pisse-prov sen är han välkommen in. Det verkar vara ett jättebra ställe.
    Hoppas det går bra för er! Kram

• Anonym

Finns äver Aldro som arbetar med tolv-steg. Där vet jag att det är dagtider och att man sover hemma.

• Anonym

det finns massor med olika dagsbehandlingar i malmö..själv så är jag mycket och fikar på ett café på möllan som heter Comigen..drivs av Comettera..där jobbar dels folk som varit beroende..träffa massa olika folk som haft olika sorters beroende eller bara varit i kontakt med beroende..på caféet finns även alltid personal som kan hjälpa till med telefonnumer och dylikt till olika ställen..
    lycka till

• mina45

Jag var för flera år sedan på malins minne som drivs av prokami.
    Prokami har oxå tolvstegs program för killar.
    Jag vet att jag hade en otrolig tur som kon till just malins minne som är ett mamma barn beh,hem.
    Dom är riktigt duktiga.
    kram o lycka till

• Anonym
    mina45 skrev 2008-07-04 22:07:09 följande:
    Jag var för flera år sedan på malins minne som drivs av prokami.Prokami har oxå tolvstegs program för killar.Jag vet att jag hade en otrolig tur som kon till just malins minne som är ett mamma barn beh,hem.Dom är riktigt duktiga.kram o lycka till
    Kul att höra. Jag ringde dit när jag ville komma på behandling tillsammans med mina barn. De lät väldigt trevliga där, men enligt socchefen betyder prokrami att man ska ha kriminella problem/kriminellt förflutet och det hade ju inte jag så det blev inget.
  • mina45

OM det krävdes kriminellt förflutet hade dom nog nobbat mej. Jag var den minst kriminelle missbrukaren som satt min fot på behandling.
    dom garvade när jag gjorde testet som skulle visa hur mycket terapi jag behövde för min kriminalitet.
    Så Då måste dom ju ha bytt inställning sedan jag var där. Visserligen var det ett antal år sedan men ändå.
    Hoppas iallafall att ni hittar något bra!!

kram

Svar på tråden Behandlingshem i malmö??? Tips snälla!!!