• Elipse

Kläder från Dermasilk i Sverige?

Är det någon som har testat kläder och sängkläder från Derma Silk mot eksem? Har en dotter på fyra månader som i en månad nu haft torra röda utslag över nästan hela kroppen och som fått diagnosen barneksem. Vi har testat alla krämer, med eller utan mineraloljor, oljor, även de milda kortisonkrämerna men ingenting hjälper tycker jag. Det bara kommer tillbaka hela tiden. Jag tror att det kliar mycket på henne också.

Säljs Derma Silk i Sverige?

Mamma till Elise född 080217 - valeriasbabyblogg.blogspot.com
  • Svar på tråden Kläder från Dermasilk i Sverige?
  • muffinzen

Som jag skrivit i vissa inlägg här så rekommenderar jag hudvårdsprodukter från www.dermanord.se. Visst de är oxå dyra men jag som själv har mkt torr hy och eksem, gillar dom jättemkt. jag provar ibland annat men byter ganska snabbt tillbaka.
    Min dotter som är lite över 1 år använder oxå deras produkter. de har speciella för baby och barn. och hon blev väldigt fin i huden när hon var lite rödprickig och torra fläckar på kroppen...då fick vi tipset från deras kundservice att använda Hand Cream över hela kroppen och det funkade .

Bara lite tips

//Alexandra och Freya

• Elipse

Vi har också använt Dermanord. Toppen, jag älskar deras grejer! Baby oil har vi i badet och ett tag använde vi den jättefeta bivaxsalvan tilll bebisar. Kanon, men eftersom vi använde den som enda kräm flera ggr per dag tog den slut på 4 dagar. Kan du rekommendera en vardagskräm från dermanord?

muffinzen skrev 2008-06-16 20:01:06 följande:
    Som jag skrivit i vissa inlägg här så rekommenderar jag hudvårdsprodukter från www.dermanord.se. Visst de är oxå dyra men jag som själv har mkt torr hy och eksem, gillar dom jättemkt. jag provar ibland annat men byter ganska snabbt tillbaka.Min dotter som är lite över 1 år använder oxå deras produkter. de har speciella för baby och barn. och hon blev väldigt fin i huden när hon var lite rödprickig och torra fläckar på kroppen...då fick vi tipset från deras kundservice att använda Hand Cream över hela kroppen och det funkade .Bara lite tips //Alexandra och Freya
  • muffinzen

Hej!

Vi använde en hel del sheasalva men den är väldigt svår att få ut över hela kroppen och så tar den oxå slut ganska fort om man behöver smörja mkt.

Men som till babyhud eller till vuxna så kan man lika gärna använda handcream....tror den kostar 165 kr eller nåt sånt...smidigt när man själv kan använda samma eller rättare sagt att bebisen/barnet kan använda samma som de vuxna...

Vet inte ifall man kan använda bodylotion för det är ju lite mer eteriska oljor i...

Jag fick oxå tipset att istället för baby oil i badet så kan man använda Baby milk bath. innehåller mjölk och honung.
    Freya blir jättemjuk av den och den luktar gott :)...

så vi kör baby milk bath, sen efter hand cream och det funkar på henne iallafall.

sen använder vi inte så mkt tvättlappar (bara ibland), utan vi använder kallpressad rapsolja och blöta tvättlappar när vi tvättar henne efter blöjbyte och likn.

Som sagt bara fråga om du undrar nåt...jag har ju själv använt dermanord i några år nu...

kram Alex

• muffinzen

får lägga till: Baby Milk Bath är apelsin och honung ...inte mjölk och honung...

• Elipse

Tack för tipsen! Ska testa både Hand cream och Baby bath. Vi badar inte henne så ofta just nu eftersom vi är rädda att det blir värre. Men enda krämen, förutom Dermanord, som verkligen funkar är Locobase repair från apoteket. Också väldigt dyr men med den blir hon av med eksemen på några dagar. Dock innehåller den mineraloljor...

Svar på tråden Kläder från Dermasilk i Sverige?