• Miss Lau

Är Sunny Beach bara skit?

När man läser trådar om Bulgarien här på FL verkar många tycka att Sunny Beach bara är skit, finns det verkligen inget bra med det stället?

Jag ska åka en vecka till Sunny Beach med mina två barn och vi ska enbart bada, vara hemifrån och ha semester. Vi har ingen intentioner att se ett annat land/kultur eller att det ska vara en "lyxresa" utan som sagt en vecka hemifrån.

Så finns det något bra i Sunny Beach?

• Svar på tråden Är Sunny Beach bara skit?
  • Fru Ada

Ska ni bara bada så kommer ni säkert få en bra semester, stranden är jättefin, härligt vatten att bada i

• piggen

För sol och bad är det jättebra. Det är platt (inga backar) så det måste vara lätt att dra vagn om man behöver. Jag har varit där flera ggr, dock innan jag fick barn. Vi såg inte någon direkt prostitution osv. men vi är å andra sidan kvällströtta och ville bara sola och bada. Jag blir avis...vill också åka utomlands.... Hopppas ni får det mysigt

• Miss Lau

Tack för svar, låter lite uppmuntrande jämfört med "vatten fullt av alger" och att det alltid är kallt i vattnet. Å andra sidan kanske barnen ändå föredrar pool vad vet jag

• Shirley

Vi skulle också boka en resa till sunny beach men sen läste jag allt negativt "alla" här på fl skrivit *s* Så jag bokade en resa till Kreta istället så på lördag flyger vi

Men jag vet många som tycker bra om Bulgarien också så jag tycker du ska åka & bilda dig en egen uppfattning. Själv tordes jag inte chansa, och jag ville hellre till Grekland också.

• FIna 81

sunny beach åker jag aldrig till igen...

• Sara K

Jag har varit i SB två ggr med mina två barn! Tycker det är helt ok och har många + när man åker just med barn:

Kort flygresa
    Fin strand
    RENT!!
    Massa resturanger med billigt mat! (inte den godaste dock)
    Bulgarerna är barnvänliga
    Finns mycket grejer (karuseller o hoppborgar mm för barnen)
    Pannkakorna som görs i varje gathörn mmmmm med choklad missa INTE!
    Finns mycket kul kläder att shoppa, rätt billigt.

Vet inte när du tänkt åka, men det är nog väldigt party under högsäsong och det kan ju vara lite jobbigt... Jag har varit i maj/juni och då är det relativt lugnt..

Jag kommer säkert åka tillbaka en tredje gång!

• Ilene

Tycker Sunny Beach e underbart...har varit där många gånger (9), dock utan barn...men kan tänka mig att åka dit med familjen när lillkillen e lite större...
    Härlig sandstrand, skönt i vattnet... väldigt långgrunt, hyfsat bra hotell (många e numera ombyggsa och har pool), billigt, många resturanger (både små och stora), lätt att gå med barnvagn, väldigt rent och undanplockat...
    Har nog missat allt vad prostitution heter...väljer kanske att inte titta...

Tycker där e jättehärligt...men helt klart så ska du bilda dig en egen uppfattning om det...

• cactusoblossom

Gillar INTE sunny beach..då var Golden sands bättre och lugnare...I och för sig var det 5 år sen jag var där..men...skulle nog inte åka dit med min lilla dotter...mkt hålligång och fylla och maten var inget att hurra för vare sig i Sunny eller golden..men å andra sidan vid familjehotellen kan det ju vara lugnare...men stranden och vattnet var bra i allafall:) Såg även mkt prostitution..men det var mest på kvällarna på partygatorna och där behöver man ju inte gå med barnen!
    Hoppas det blir en bra resa ändå!

• hammis

Jag tror inte du behöver vara orolig. Vi ska oxå åka till SB men inte förräns 19 augusti. Vi åker på samma villkor som ni, alltså för att sola och bada och bara slappa. Vår son är 2,5 år så det är ju skönt med kort flygresa mm. Vi ska bo på hotell majestic, åker med fritidsresor. Har du några tips eller så efter du kommit hem så meddela mej gärna. Ha en trevlig semester.

• Morbid Mistress

Vi var där för några år sedan och det var helt ok. Fin strand och lagomt stort.

Finns gud slår hon sig för pannan över människans dumhet
  • November2007

Skönt att höra många positiva kring Bulgarien!!

Vi ska åka till Nessebar den 1/7 med vår dotter som är 7 månader då!

• Lillis mama

Fin strand, Billig mat, Underbar mousaka, Fint vatten,
    Lite festande o hålligång på nätterna men inget som stör om man är inne på sitt hotell. Och vilken semesterort är det inte lite hålligång på... Ha det så skönt på semestern!

• Fröken Ferdinand

Jag älskar att åka till Sunny Beach har varit där två år i rad. och då bara för att bada sola och har de lugnt och skönt hemifrån.
    Det finns ju ändå hyfsat med aktiviteter iaf för lite större barn (4år och uppåt)
    Vi är ett ganska stort gäng som åkt och vi har alltid bott på Sokol det är väldigt nära stranden men inget lyxhotell. Men väldigt lugnt och ganska litet. Och dom har jätte goda pannkakor som dom säljer på väg ner till stranden perfekt lunch.
    Och mycke är ju ganska billigt.
    Standen är super. brukar va lagom att gå ner efter man ätit frukost om man vill har solstolar och ligga nära vattnet.. som brukar vara väldigt fint oxå.

Sen så finns det en väldigt bra tatuerare oxå som finns i Hotel Viktorias byggnad.
    Har gjort två stycken hos honom (en varje år) och har blivit så nöjd plus att de är halva priset mot hemma.
    Har gjort en hel del här hemma i sverige och har ju då möjligheten att jämföra.

Ja de va lite tips från mig...
    Hoppas du får en trevlig semester

• Petrah

vi åker till Sunny Beach nästa vecka jag har oxå hört massa skit men hon som jobbade på resebyrån hade bott på samma hotell som vi o rekomenderade dt varmt. hotell Marvel 4+ jättefint!!!
    nära till havet o fint läge. nu är inte mycket fylla där. och bråk är dt ju i alla länder o mord oxå så dt är nog ingen fara om man inte är ute i svängarna. och dt är ju inte vi med barnen.Dt är billigt oxå med mat osv....

Wild, Raw and Beautiful
  • Miss Lau

Tack för alla svar.

Jag pratade med lite "yngre" människor under midsommar och de påstod att Sunny Beach var ute som partyställe så det kanske har blivit lite lungare Fast jag är å andra sidan inte orolig för att det ska vara mycket party, har varit på många sk. partyställen och det kan vara väldigt trevligt ändå.

• Miss Lau

Nu har vi kommit hem efter en superskön resa!

Jag har varit på många turistorter och tyckte varken att Sunny Beach var sämre/bättre än andra turistgetton. Och hittar vi lika billiga resor nästa sommar kan jag absolut tänka mig Bulgarien igen

• Petrah

kom hem från Sunny Beach inatt, helt underbart ställe. hur bra som helst. Billigt, roligt,varmt och soligt, fint hav,härlig strand, snygga kläder, aktiviteter för barn överallt, vi hade jättefint hotell och stort rum 80 kvadrat. skulle gärna resa dit igen. fanns inget att klaga på alls

Wild, Raw and Beautiful
Svar på tråden Är Sunny Beach bara skit?