• Migi

Lätt att bli generad?

Är det någon mer än jag som upplever att man lättare blir generad och rodnar när man är gravid. Jag brukar aldrig ha problem med att t ex läsa inför folk och så, men nu blir jag pionröd och darrig och får hjärtklappning! Har jag blivit tonåring på nytt? ;)
    Kraaam!

• Svar på tråden Lätt att bli generad?
  • Sporttjejen

Skumt!
    Själv har mitt självförtroende bara växt senaste åren och det har blivit ännu bättre nu under graviditeten.

Däremot tickar hjärtat så häftigt att jag tror att det ska flyga ur kroppen när jag blir upprörd/förbannad! Sååå häftigt reagerade jag inte förut....

• Katla

Knallröd blir jag nuförtiden då jag ska tala inför folk. Jag har suttit i möten och gått på otaliga konferanser och sånt och aldrig tidigare känt detta innan.....men nu är jag som ett moget äpple så fort jag bara öppnar munnen....

• majbarn

Jag känner igen mig! Undrat om jag fått en släng av dåligt självförtroende eller vad det berott på..Hoppas det är graviditetsrelaterat och försvinner sedan. Brukar skylla på att jag tycker det är så varmt när jag plötsligt får en rodnatdsattack..

• Migi

Hihihi!!! Tack det var ett bra tips! Det är säkert hormonerna och allt extra blod man har i kroppen. Mitt självförtroende har också blivit bättre under graviditeten, så jag tror inte det har med det att göra. Skönt i alla fall, att höra att man inte är ensam tomat!!!
    Kram på er!!!

• Lilla C

jepp jag rodnar en del nu under graviditeten, har inte gjort det innan, klart det är hormonerna som spelar en ett spratt, har man hunnit få mage så kan man ju menande kasta en blick på den, för visst känns det lite pinsamt att bli knallröd!?!

• Fru Stjärna

Jag har aldrig rodnat. Nu rodnar jag bara av att någon tilltalar mig. Jag vet inte vad det beror på, jag känner ingen skilnad självförtroendemässigt. Men jag blir nervös av att jag rodnar...

• Elin

Gud va skönt att det inte bara är jag!!! Jag kan plötsligt bli pionröd bara av tanken på att bli röd (om ni fattar hur jag menar).

• Sporttjejen

Det måste vara den ökade blodmängden man har i kroppen.
    Jag blir helt slut av yogan nu förtiden, speciellt i övningar när man har huvudet neråt. Jag känner verkligen hur blodet strömmar till och jag blir jättehet på kinderna....

• foxy

Ja! så hade jag det oxå.. har aldrig blivit generad när nån skojar med mig eller då jag tex råkar säga fel så det låter snuskigt el dyl men under grav. blev jag knallröd i ansiktet å generad fast jag egentligen inte var det på nåt sätt.. jättekonstigt.. jag trodde det berodde på att man har så mycket extra blod i kroppen.. ??

• Unika

Hihi - jag har inte kopplat ihop det med graviditeten tidigare. Men jag har också haft väldigt lätt för att rodna de senaste månaderna, oftast av ingen som helst anledning.

Svar på tråden Lätt att bli generad?